Gå till innehållet
PrivateFöretagskunderServiceställen
ResenärerPaketVanliga frågorKundservice
Logga in

Matkahuolto är det mest uppskattade varumärket för pakettjänster och resetjänster i Finland

Vi har inte skrikit så högt om det, men vi är på första plats! 

 Enligt Taloustutkimus årliga undersökning av uppskattningen för olika varumärken (Brändienarvostus) är Matkahuolto det mest uppskattade varumärket 2022 i två av undersökningens produktgrupper, Pakettjänster och Passagerartjänster. Både de som använder våra tjänster och alla finländare gav oss det bästa betyget i undersökningen. 

 Resultatet är fint och är en stark indikation för oss att vi är på rätt väg. Eftersom vi vill vara allt annat än besvärliga för våra kunder, fortsätter vi att arbeta för den bästa möjliga varumärkes- och kundupplevelsen även i framtiden. I takt med att världen förändras, måste företagen ha förmåga att anpassa sig till förändringarna, och vårt arbete består också till stor del av att bygga upp framtiden utifrån våra kunders behov. 

Enligt undersökningen uppfattar våra kunder Matkahuolto framför allt som ett inhemskt, tryggt och pålitligt företag. Det är en bra grund, som vi har använt för att ta sats mot en ny, mer digital värld, samtidigt som vi lyssnat på våra kunder. Som ett exempel på detta kan vi nämna Matkahuoltos ett år gamla appPaketit, det nyligen lanserade WOLT-samarbetspilotprojektet och den allt mer omfattande appen Resor och Biljetter. 

Matkahuolto uppfattades som den mest ansvarsfulla aktören 

Respondenterna upplevde att Matkahuolto är det mest ansvarsfulla varumärket, när respondenterna skulle värdera hur väl olika egenskaper passar in på företagen. Ansvarsfullhet är en del av vårt dagliga arbete, som vi utför med iakttagande av vårt ansvarsprogram. I år har en av de viktigaste sakerna varit att vi nu kan erbjuda våra kunder 100 procent klimatneutrala inrikes transporter. Kommande åtgärder under 2023 är att vi övergår till biobränslen i bilarna i vår egen produktion och till grön el och fjärrvärme vid våra egna stationer och terminaler. 

I årets undersökning gjordes en ny indelning av produktgrupperna och den tidigare produktgruppen Trafik och transport delades upp i två produktgrupper. Som en följd av detta kan Matkahuoltos affärsfunktioner inte längre bedömas i en och samma produktgrupp, utan Pakettjänsterna flyttades till produktgruppen Bud/paket/postningstjänster och Passagerartjänsterna till produktgruppen Trafik. I produktgrupperna hade vi sällskap av åtta företag verksamma inom samma bransch. 

I undersökningen Brändienarvostus 2022 utreddes uppskattningen av 585 varumärken bland finländarna. Undersökningen genomfördes i februari-juni 2022 och målgruppen var 15–79-åriga finländare i hela landet, med undantag för landskapet Åland. 



PrivateFöretagskunder

Resenärer

BusstidtabellerBussbiljetter och resekortetResor och Biljetter appenReseguidenPriser och rabatterAnvisningar och villkor för passagerare

Sociala medier