Aikataulut ja liput Bussiaikataulut Bussiliput Alennukset Matkustajapalvelut Ohjeet ja ehdot Usein kysyttyä Matkapalvelut Hinnat Bussiliput-mobiilisovellus Pakettipalvelut Osta kuljetus verkosta Pakettilaskuri Pakettien lähetysvaihtoehdot Lisäpalvelut Pakkaaminen Lähetysten seuranta Hinnat Verkkokaupasta tilatut lähetykset Kuljetusehdot Usein kysyttyä Pakettipalvelut Toimipisteet Toimipistehaku Toimipisteverkosto Yrityksille Kuljetus- ja rahtipalvelut Palvelut verkkokauppayrityksille Yritysmyynti kuljetus- ja rahtipalvelut Matkapalvelut Myynti Matkapalvelut

Yli 60 % kaukoliikenteen bussivuoroista ajetaan perjantaina 2.2. – Matkahuollon aikatauluhausta ajantasaista tietoa

Perjantaina 2. helmikuuta järjestettäväksi ilmoitettu useiden ammattiliittojen poliittinen mielenilmaus vaikuttaa toteutuessaan bussiliikenteeseen ja pakettien kuljettamiseen koko maassa. Mielenilmauksen on ilmoitettu alkavan aamuyöllä klo 3 ja päättyvän klo 18.

Tämän hetken tiedon mukaan yli 60 % kaukoliikenteen vuoroista ajetaan mielenilmauksesta huolimatta ja ilmoituksia uusista liikennöitävistä vuoroista tulee koko ajan. Kaikkien mielenilmauksen aikana liikennöitävien vuorojen tiedot löytyvät Matkahuollon aikatauluhausta, kun haun tekee kyseisellä päivämäärällä 2.2. Matkahuollon sivuilta voi myös ostaa nettilippuja vuoroille, jotka kulkevat mielenilmauksen aikana. Aikataulujärjestelmään ja linkkilistaan päivitetään jatkuvasti uutta tietoa, joten ajantasaisin tieto löytyy aina Matkahuollon aikatauluhausta.

Hyvitystä käyttämättä jääneistä netti- ja kausilipuista

Matkahuolto hyvittää käyttämättä jääneen nettilipun, jos vuoro, jolle lippu on ostettu, jää lakosta johtuen ajamatta. Hyvitystä voi hakea sähköisellä lomakkeella Matkahuollon verkkosivuilta

Matkahuolto korvaa myös kausilipun hinnasta lakkopäivän osuuden, jos kausilippua ei ole ollut lakosta johtuen mahdollisuutta käyttää ollenkaan. Hyvitystä voi hakea niin ikään Matkahuollon verkkosivuilla olevan sähköisen lomakkeen kautta.

Ajantasaista tietoa Matkahuollon sosiaalisen median kanavista ja puhelinpalvelusta

Tiedotamme lakon vaikutuksista Matkahuollon verkkosivujen Ajankohtaista-osiossa osoitteessa https://www.matkahuolto.fi/uutiset/162/poliittinen-mielenilmaus-vaikuttaa-bussiliikenteeseen-ja-pakettien-kulkuun-222018/ ja sosiaalisen median kanavissamme Facebookissa ja Twitterissä.

Lisätietoja aikatauluista saa myös Matkahuollon palvelunumerosta 0200 4000. Numero palvele ympäri vuorokauden. Puhelun hinta on 1,99 €/min + pvm.
Lakon vuoksi käyttämättä jääneiden lippujen hyvittämisestä saa lisätietoja palaute- ja reklamaationumerosta puh. 020 331 222. Numero on avoinna ma–pe klo 8–16 mutta suljettu perjantaina 2.2.2018. Puhelun hinta 8,8 snt/min. Palautetta ja reklamaatiota voi lähettää myös verkkosivujen palautelomakkeen kautta.

Pakettipalvelujen palvelunumero kuluttajille on 0800 132 582 . Pakettipalvelut kuluttajille on avoinna ma–pe klo 7–21, la klo 9–17. Numero on ilmainen.

Pakettipalvelujen palvelunumero yrityksille on 020 710 5024 ja se on avoinna ma–pe klo 8–18.

fi| sv| en