Lisää kehitystoiveita Yritysportaaliin
Julkaisemme lisää kehitystoiveita, joita olemme saaneet teiltä Yritysportaalin käytön parantamiseksi.
Kehittäessä Yritysportaalin lähetyksen tallennusta, kenttien määrä koitettiin vähentää ja tuoda näkyville vain kulloinkin tarvittavia kenttiä. Erillisiä viitekenttiä vastaanottajalle ja lähettäjälle kuitenkin kaivataan, ja tämä tullaan huomioimaan jatkokehityksessä tuomalla omat kentät.
Puhelinnumeron pakollisuus vastaanottajan tiedoissa on aiheuttanut joillekin harmia, koska yritystoimituksissa ei välttämättä ole aina puhelinnumeroa tiedossa. Puhelinnumero ja sähköposti on hyvä olla kaikissa lähetyksissä, jotta jos jakelu syystä tai toisesta epäonnistuu, pystymme ilmoittamaan mistä lähetys on noudettavissa. Koska paperikirjeiden kulkuajat pitenevät kaiken aikaa ja pakettien säilytysaika on 7 päivää, suosimme sähköistä ilmoittamista. Puhelinnumeron ilmoittaminen on suositeltavaa myös sen vuoksi, että jakeluesteen ilmetessä (esimerkiksi lukittu ovi) kuljettajamme voi soittaa vastaanottajalle, mikäli lähetykseltä löytyy puhelinnumero. Pyrimme kehittämään ratkaisun sellaiseksi, että se palvelee hyvin myös yritysvastaanottajille lähettäviä, esimerkiksi vaatimalla Jakopakettitoimituksissa vastaanottajan tietoihin vain joko sähköpostiosoitteen tai puhelinnumeron.
Saimme myös kysymyksen lähetyksen poistamisesta. Ensimmäisessä Yritysportaalin versiossa lähetyksiä ei vielä voi poistaa, mutta lisäämme erilaisia lähetyksen muokkaustoimintoja, kuten poistamisen myöhemmin. Matkahuollon näkökulmasta ylimääräiset paketit eivät toki haittaa eikä paketteja koskaan laskuteta, ellei niille tule fyysisiä rekisteröintejä.