Aikataulut ja liput Bussiaikataulut Bussiliput Alennukset Matkustajapalvelut Ohjeet ja ehdot Usein kysyttyä Matkapalvelut Hinnat Bussiliput-mobiilisovellus Matkakorttikauppa Pakettipalvelut Lähetä paketti Pakettien lähetysvaihtoehdot Lisäpalvelut Pakkaaminen Lähetysten seuranta Pakettien hinnat käteisasiakkaille Ulkomaan paketit käteisasiakkaille Vastaanota paketti Kuljetusehdot Usein kysyttyä Pakettipalvelut Näin käytät pakettiautomaattia Toimipisteet Toimipistehaku Toimipisteverkosto Yrityksille Kuljetus- ja rahtipalvelut Palvelut verkkokauppayrityksille Yritysmyynti kuljetus- ja rahtipalvelut Matkapalvelut Myynti Matkapalvelut

Matkahuolto kuljettaa paketit ensi viikollakin

Ennakoimme, että ensi viikon alussa Matkahuollon verkostoon on tulee kuljetettavaksi merkittävästi normaalia enemmän lähetyksiä johtuen posti- ja logistiikka-alan lakosta. Tästä huolimatta kuljetamme kaikki paketit luotettavasti ensi viikollakin. Katso tästä yleisimmät kysymykset ja vastaukset. 

Q: Kuljettaako Matkahuolto paketteja normaalisti myös ensi viikolla? 

A: Kyllä kuljettaa. Olemme varautuneet erityisjärjestelyin ja teemme kaikkemme, jotta pystymme toimittamaan kaikki paketit mahdollisimman nopeasti ja luotettavasti, vaikka ennakoimme, että saamme kuljetettavaksemme merkittävästi tavallista enemmän paketteja. Kuljetuksessa saattaa kuitenkin olla pieniä viiveitä. 

Q: Miten kuluttaja-asiakas voi lähettää paketin? 

A: Helpoin tapa on ostaa kuljetus verkkosivuiltamme. Oston jälkeen saat aktivointikoodin ja voit tuota pakettisi lähetettäväksi mihin tahansa Matkahuollon palvelupisteeseen. Lähimpiä palvelupisteitä voit hakea Toimipistehausta. Verkosta saat paketin lähetyksen edullisesti ja jonottamatta! 

Q: Yritykselläni on sopimus Matkahuollon kanssa, mutta vain osa paketeista kulkee Matkahuollon kautta. Voinko tuoda kaikki paketit Matkahuoltoon? 

A: Kyllä, voit tuoda kaikki paketit meille ja kuljetamme ne sopimuksemme mukaisesti. Jos tuot Matkahuoltoon paketteja selvästi enemmän kuin normaalisti, olethan yhteydessä sähköpostilla osoitteeseen poikkeustilaukset@matkahuolto.fi tai omaan Matkahuollon yhteyshenkilöösi ja kerrot viestissä 1) yrityksen nimen 2) yhteyshenkilön nimen, puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen,  3) päiväkohtaisen pakettimäärän mahdollisimman tarkalla tasolla (mielellään normaalista poikkeava osuus erikseen ilmoitettuna) ja 4) Matkahuollon palvelupisteen, johon paketit on tarkoitus jättää kuljetettavaksi. Yhteydenotto kannattaa tehdä mahdollisimman ajoissa, jotta voimme varmistaa sujuvat toimitukset.

Q: Yritykselläni ei ole sopimusta Matkahuollon kanssa, mutta haluan käyttää palveluita? 

A: Olemme varautuneet tekemään sopimukset nopeasti myös poikkeustilanteessa. Laita viestiä meille osoitteella myyntipalvelu@matkahuolto.fi. Huomioithan kuitenkin, että asiakasnumeroa ja -liittymää ei välttämättä saada käyttöön heti samana päivänä. Jos paketit vaativat välitöntä kuljettamista, voit ostaa niille kuljetuksen verkkosivuiltamme ja jättää mihin tahansa Matkahuollon palvelupisteeseen.

fi| sv| en