Hyppää sisältöön
HenkilöilleYrityksillePalvelupisteet
PakettipalvelutMatkapalvelutLiikennöitsijäpalvelutMyyntiAsiakaspalvelu
Kirjaudu

Paketin lähettäminen sopimusasiakkaana

Lähettäminen pakettiautomaateista

Matkahuollon sopimusasiakkaat voivat jättää pakettiautomaatin yhteen lokeroon useamman lähetyksen. Käytettävät pakettiautomaatit ovat Pakettipisteen Swipbox-pakettiautomaatit ja Smartmilen lokeroautomaatit, mutta ei SmartMilen ns. robottiautomaatit.

Lähettäjän muistilista - Lähettäminen pakettiautomaateista

  • Jokaisen pakettiautomaattiin jätettävän paketin tiedot tulee olla etukäteen tallennettuna sähköisesti Matkahuollon järjestelmään esimerkiksi verkkokauppa-integraatioiden tai MPaketti-asiakasliittymän kautta.

  • Jokaisessa automaattiin jätetyssä paketissa tulee olla osoitekortti huolellisesti kiinnitettynä paketin päälle

  • Avaa pakettiautomaatin lokero lukemalla yhden paketin viivakoodi automaattiin. Valitse lokero, johon mahtuvat kaikki paketit, jotka olet samalla kertaa lähettämässä.

  • Lokeron ovea ei saa avattua useamman paketin sisältävän lähetyksen viivakoodilla, eli samassa yhteydessä on oltava vähintään yksi vain yhden paketin sisältävä lähetys.

  • Lokeron sisään jätettävä lähetys voi olla myös monikollinen, mutta tällöin noutopisteenä ei voi olla automaatti.

  • Jos joukossa on mukana lähetys, jonka noutopiste on sama kuin kyseinen automaatti, pitää tämä jättää omaan lokeroonsa. Muutoin kyseisen lähetyksen vastaanottaja saa kaikki lokerossa olevat lähetykset.

  • Paketteja ei saa sulloa lokeroon, vaan lokeron ovi on pystyttävä sulkemaan vapaasti. Lokeron ovea painava paketti saattaa vaikeuttaa oven avautumista ja täten hidastaa paketin kulkua.

Lähettäminen palvelupisteistä

Matkahuollon sopimusasiakkaana voit lähettää paketin myös kaikista Matkahuollon toimipaikoista ja Matkahuolto-asiamiehiltä sekä valikoiduista yrityspalvelupisteistä.

Siirry palvelupistehakuun

HenkilöilleYrityksille

Pakettipalvelut

Sosiaalinen media