Matkahuollon digitaalisten palveluiden saavutettavuus
Löydät tältä sivulta Matkahuollon digitaalisten palveluiden saavutettavuusselosteet.
Saavutettavuudella tarkoitetaan digitaalisten palveluiden ja viestinnän soveltuvuutta kaikille. Haluamme varmistaa, että mahdollisimman moni voi käyttää verkkosivujamme ja muita digitaalisia palveluitamme sujuvasti ja yhdenvertaisesti – myös apuvälineiden, kuten ruudunlukijan tai näppäimistön avulla.
Verkkopalveluidemme suunnittelussa huomioidaan saavutettavuusdirektiivin vaatimukset sekä WCAG-ohjeistuksen (Web Content Accessibility Guidelines) periaatteet. Tavoitteenamme on täyttää vähintään WCAG 2.1 -tason AA-vaatimukset kaikissa keskeisissä digitaalisissa palveluissamme.
Pyrimme jatkuvasti parantamaan palveluidemme saavutettavuutta. Huomioimme saavutettavuusvaatimukset aina uusien palveluiden suunnittelussa sekä vanhojen palveluiden kehityksessä.
Saavutettavuusselosteet
Huomasitko saavutettavuuspuutteen palvelussamme?
Kerro meille havaitsemasi saavutettavuuspuutteet - teemme parhaamme niiden korjaamiseksi. Jos huomaat palveluissamme saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta meille osoitteeseen matkapalvelut.palautteet@matkahuolto.fi. Vastaamme palautteeseesi 14 päivän kuluessa.
Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa kahden viikon kuluessa vastausta lainkaan, voit tehdä ilmoituksen Liikenne- ja viestintävirasto Traficomiin, joka toimii valvontaviranomaisena.
Liikenne- ja viestintävirasto Traficomin sivulla kerrotaan tarkasti, miten valituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.
Valvontaviranomaisen yhteystiedot
Liikenne- ja viestintävirasto Traficom, Digitaalisen esteettömyyden ja saavutettavuuden valvontayksikkö
saavutettavuus@traficom.fi
puhelinnumero vaihde 029 534 5000