Hyppää sisältöön
HenkilöilleYrityksillePalvelupisteet
Vastuullisuus MatkahuollossaVastuullisuustavoitteemmeVastuullisuusohjelmammeVastuullisuusraportointiSitoumukset ja periaatteet
Kirjaudu
Vastuullisuus MatkahuollossaVastuullisuustavoitteemmeVastuullisuusohjelmammeVastuullisuusraportointiSitoumukset ja periaatteet

Suomen liikenteen päästöt on saatava alas – ja siinä hommassa Matkahuollolla on iso vastuu

Vastuullisuus on Matkahuollon toiminnan ytimessä. Se leikkaa läpi koko organisaatiomme ja nivoutuu saumattomasti jokapäiväiseen käytännön työhömme. Vastuullisuustyötämme ohjaa vuonna 2020 laadittu vastuullisuusohjelmamme.

Edistämme kestäviä paketti- ja matkapalveluita sekä kehitämme vastuullisuustyötämme tiiviissä yhteistyössä työntekijöidemme ja kumppaneidemme kanssa. Pakettipalveluidemme keskiössä on saumaton yhteistyö valtakunnallisen kumppaniverkostomme kanssa sekä ympäristöystävälliset kuljetusratkaisut. Olemme edistäneet joukkoliikenteen käyttöä yhdessä liikennöitsijöiden kanssa jo 90 vuotta.

Tavoitteenamme on puolittaa päästöt koko toimintamme osalta ja olla hiilineutraali vuoteen 2030 mennessä.

Ajankohtaista

Otamme osaa kiertotalouteen ja kierrätämme IT-laitteemme

Kierrätämme käytöstä poistuvat IT-laitteemme. Kierrättämällä laitteet säästimme viime vuonna yli 37 tonnia hiilidioksidipäästöjä. Kierrättämistämme laitteista jopa 88 % on onnistuttu kunnostamaan uudelleen käyttöä varten, ja loput 12 % on pystytty hyödyntämään materiaalikierrätyksen kautta.

Lue lisää →

Hiilijalanjälkemme pieneni merkittävästi vuonna 2023

Päästölaskentamme osoittaa, että olemme edellisvuoden aikana onnistuneet pienentämään hiilijalanjälkeämme merkittävästi vertailuvuoteen 2020 verrattuna. Päästövähennyksiin tähtäävien toimenpiteiden seurauksena kokonaispäästömme pienentyivät 25 %.

Lue lisää →

Olemme kuluttajien silmissä toimialamme vastuullisin paketti- ja logistiikkabrändi

Suomalaiset kuluttajat näkevät meidät vastuullisimpana paketti- ja logistiikkabrändinä vuoden 2024 Sustainable Brand Index -tutkimuksessa. Tutkimus perustuu kuluttajien näkemyksiin ja arvioon brändien vastuullisuudesta.

Lue lisää →