Tuotanto-AD
Matkahuolto perustettiin aikoinaan yksi tehtävä mielessä: parantamaan ihmisten ja tavaroiden liikkumista paikasta toiseen. Mikään ei ole oikeastaan muuttunut yli 90 vuodessa, sillä keskitymme edelleen vain siihen minkä osaamme hitsin hyvin. Paitsi mitä nyt jokunen digitalisaatio ja automaatio ovat mullistaneet alamme täysin viime vuosikymmeninä. Mullistumme murrosten mukana kiitos innovaation (ja ajoittaisen improvisaation). Oli miten oli, teemme päivittäin parhaamme, jotta ihmiset ja paketit olisivat aina paremmin perillä. Tässä kohtaa sinä astut kuvioihin mukaan…
Etsimme joukkoomme Tuotanto-AD:ta
Tuotanto-AD vastaa visuaalisen brändi-ilmeen, markkinointiviestinnän aineistojen ja muiden visuaalisten materiaalien suunnittelusta, toteuttamisesta ja laadukkaasta jälkikäsittelystä fyysisiin ja digitaalisiin kanaviin. Rooli yhdistää graafisen suunnittelijan kädenjäljen ja kyvyn koordinoida tuotantoa end-to-end. Tehtävä kattaa sekä molempien liiketoimintojen (Pakettipalvelut ja Matkapalvelut) että Matkahuollon yhteisten palveluiden tarpeet, mikä tuo rooliin vaihtelevuutta ja laajan näkymän eri sisältöihin.
Tehtävässä painopiste on uudistetun Matkahuolto-brändin soveltamisessa ja jalkauttamisessa eri kanaviin ja materiaaleihin. Hiljattain uudistettuun Matkahuolto-brändiin voit tutustua täällä: https://brandbook.matkahuolto.fi/
Keskeiset vastuualueet
Brändi-ilmeen mukainen visuaalisten aineistojen suunnittelu, tuotanto ja koordinointi digitaalisiin, fyysisiin ja printtikanaviin.
Liiketoimintojen tarpeisiin liittyvien visuaalisten materiaalien koordinointi ja tuotanto: mm. pakettipisteiden, pakettiautomaattien ja ajoneuvojen teippaukset, opasteet ja myynnin materiaalit, messujen fyysiset elementit.
Markkinoinnin ja viestinnän hankintojen sekä materiaalien kuten esim. julisteiden, rollupien ja käyntikorttien koordinointi ja tuotannon ohjaus.
Visuaalisten materiaalien laadunvarmistus ja tekninen valmistelu julkaisuun tai painoon.
Käytännön materiaalilogistiikan koordinointi, kuten materiaalien lähetys, jakelu, asentamisen koordinointi ja toimitusten varmistaminen.
Kumppaniverkoston (painotalot ym.) yhteyksien hoitaminen ja käytännön asioiden koordinointi.
Aineistopankin ylläpito, kuvaoikeuksien hallinnointi sekä uusien kuvatarpeiden koordinointi.
Tehtävässä suoriutumisen edellytykset:
Tehtävässä edellytetään vähintään muutaman vuoden kokemusta graafisen suunnittelun tehtävistä sekä käytännön kokemusta materiaalien koordinoinnista ja sidosryhmäyhteistyöstä.
Adoben suunnittelutyökalujen monipuolinen hallinta, erityisesti Photoshopin ja Illustratorin hallintaa.
Näyttöä toteutuksista niin digitaalisessa kuin fyysisessä ympäristössä.
Kyky johtaa ja koordinoida omaa työtä sekä hallita projekteja ja materiaalivirtoja yhdessä sisäisten sidosryhmien ja alihankkijoiden (esim. painotalot, mediatalot, mainostoimisto) kanssa.
Käytännön tuntumaa brändiohjeistusten mukaisesta työskentelystä ja valmiutta itsenäiseen toteuttamiseen.
Eduksi katsotaan animointiosaaminen sekä tekoälyn hyödyntäminen kuvatuotannossa.
Tätä tarjoamme
Tarjoamme mahdollisuuden olla mukana rakentamassa uutta Matkahuoltoa ja viemässä sitä tulevalle vuosikymmenelle. Saat halutessasi käyttöösi myös ePassin lounas- sekä Flex-edun.
Sinulla on käytössäsi koko Matkahuollon työyhteisön tuki. Meillä työskennellään joustavasti etätyökaluja hyödyntäen, mutta tarjoamme myös loistavat työtilat lokakuussa uudessa pääkonttorissa Vantaalla. Työsuhde on kokoaikainen ja vakituinen.
Lisätietoja
Nina Lallukka
Markkinointi- ja viestintäjohtaja
+358 40 575 8565
nina.lallukka@matkahuolto.fi
16.9. kello 14:00-15:00, 17.9 kello 14–16, 19.9 kello 09:00-10:00.
Lähetäthän ansioluettelosi sekä hakemuksesi palkkatoiveineen viimeistään 5.10.2025 Hae työpaikkaa -painikkeen kautta. Käsittelemme hakemuksia sitä mukaan, kun niitä saamme ja pyrimme täyttämään tehtävän mahdollisimman pian, joten lähetä hakemuksesi jo tänään!
Matkahuollon liiketoiminta jakautuu paketti- ja matkapalveluihin. Tavoitteenamme on tarjota asiakkaille täysin digitaaliset palveluketjut ja toimialan paras asiakaskokemus matkojen ja pakettikuljetusten suunnittelussa, ostamisessa, maksamisessa ja seurannassa. Olemme ylpeinä pitäneet ihmisiä ja paketteja pyörillä jo yli 90 vuotta. Yhdessä yhteistyökumppaneidemme kanssa palveluverkostomme kattaa 2 300 palvelupistettä ympäri Suomen. Meillä työskentelee 320 ammattilaista, joista noin 150 henkilöä asiantuntija- ja johtotehtävissä. Vuonna 2024 liikevaihtomme oli 98,3 miljoonaa euroa.
Arvomme mutkatonta menoa, kuljettajan paikalla ja yhdessä näkyvät läpi organisaatiomme kaikessa tavassamme toimia. Olemme asettaneet tavoitteeksemme olla hiilineutraali vuoteen 2030 mennessä. Olemme myös sitoutuneet kehittämään tekemisen tapojamme vastuullisuuden näkökulmasta ja henkilöstömme huomioiden.