We have developed a new and convenient business portal, Paketit Business Portal, for our contract customers. Paketit Business Portal replaces the MPaketti customer interface, and it will be rolled out in phases for different customer groups starting in September.
”Paketit Business Portal has been developed with a special focus on ease of use and intuitiveness.
Paketit Business Portal serves as a modern channel for business customers, allowing them not only to create consignments and pick-up orders, but also to contact customer service directly and view and manage their own company-specific information.
Customer information and login
You can log in to the Paketit Business Portal with your MPaketti credentials.
To log in to the Paketit Business Portal with your current credentials, you must have an email address stored in your user data. You can add your email address in the MPaketti customer interface. You must store your email address in the email address field, and the user ID cannot simply be in the form of an email address.
Almost all of the customer and user-specific information stored in the old MPaketti customer interface has been passed on to the Paketit Business Portal.
Log in →The Paketit Business Portal allows you to:
- create domestic and international parcels, including express parcels and pallet freight consignments, and print address cards
- see a price estimate for a consignment
- update the recipient’s contact information for a created consignment
- order a pick-up for one or more consignments
- store consignment templates for favourite consignments
- maintain an address book of personal and customers addresses
- easily submit a ticket to customer service using the contact form
- manage users and permissions
- view company information, such as information related to invoicing or return agreements
Good to konow:
Not all features will be available in the first release version. More features will be released over the autumn and winter. In the future, the Paketit Business Portal’s News section will provide you with news and current information, including updates to the Paketit Business Portal and service changes.
The current MPaketti customer interface will remain in use for the time being, but we recommend that you start using the new Paketit Business Portal straight away in September. The new Paketit Business Portal works in the browser and does not require separate software to be installed. You can log in from any computer with a personal user ID and password.
Usein kysyttyä
To begin with, the sender address you use is stored on the consignment creation page for the duration of the login. We will later introduce an option to set a user-specific default sender address.
If you have saved recipient information in the address book, you can search for a recipient in the search field by customer number, name or address details, such as street address or postcode. Please note that you cannot search for information with a Matkahuolto customer number. The search will only work through the search field, not for example by entering a customer number or name and moving to the next field.
- You can save the recipient’s information directly when creating a consignment by selecting the “Save recipient to address book” button at the bottom of the recipient section.
- In addition, you can save recipient information in the address book section either individually by clicking the Create New button or alternatively by importing recipient information from a csv file.
Saapumisilmoitus lähetetään aina tekstiviestitse, jos lähetyksen tiedoissa on puhelinnumero. Jos tiedoissa on sekä puhelinnumero että sähköpostiosoite, saapumisilmoitus lähetetään molempiin. Jos vastaanottajalla on käytössään Paketit-sovellus, on hän voinut tilata ilmoituksia myös sen kautta.
Puhelinnumero ja sähköposti on hyvä olla kaikissa lähetyksissä, myös perille toimitettavissa. Näin jos jakelu syystä tai toisesta epäonnistuu, pystymme ilmoittamaan mistä lähetys on noudettavissa. Koska paperikirjeiden kulkuajat pitenevät kaiken aikaa ja pakettien säilytysaika on 7 päivää, suosimme sähköistä ilmoittamista. Puhelinnumeron ilmoittaminen on suositeltavaa myös sen vuoksi, että jakeluesteen ilmetessä (esimerkiksi lukittu ovi) kuljettajamme voi soittaa vastaanottajalle, mikäli lähetykseltä löytyy puhelinnumero.
Voit tallentaa lähetyksen, jos täytät vastaanottajan sähköpostiosoitteen. Puhelinnumerosta ja sähköpostiosoitteesta toinen tieto riittää.
Sinun tulee saada käytettävä asiakasnumero maksajalta. Suosittelemme tallentamaan asiakasnumeron osoitekirjaan vastaanottajan tietoihin, jolloin sitä ei tarvitse kirjoittaa erikseen joka kerralla.
Vastaanottajaositteet saat tuotua CSV-muodossa. Osoitekirjassa Vastaanottajat-välilehdellä osoitelistauksen perässä on valintalinkki Tuo CSV. Linkkiä painamalla avautuu ikkuna, jossa voit etsiä omalta laitteeltasi ladattavan tiedoston. Tiedoston tulee olla oikean muotoinen, eli sisältää vaadittavat kentät. Helpoiten saat muotoilun viemällä osoitekirjasta ulos yhden tai useamman osoitteen linkkipainikkeella Lataa CSV ja käyttämällä tätä tiedostoa pohjana. Lisätietoa osoitteiden viemisestä: ulos jos olet valinnut yhden tai useamman rivin rastittamalla valintaruudun, Lataa CSV-toiminto vie tiedostoon vain valitut rivit. Jos puolestaan valintoja ei ole tehty, tiedostoon tuodaan kaikki osoitekirjan rivit.
Kyllä, mutta et itse pysty luomaan yrityksen pääosoitetta, jonka Matkahuolto luo puolestasi.
Et pysty poistamaan itse pääosoitteeksi määritettyä lähettäjäosoitetta.
Valitse etusivulla (Lähetykset-osiossa) Luo paluulähetys ja valitse haluamasi palvelu itselle saapuvaan lähetykseen. Lähtevissä ja paluulähetyksissä on käytettävissä osin eri tuotelajit, esimerkiksi Asiakaspalautus-tuotelaji on käytettävissä ainoastaan paluulähetyksissä.
Noudon voi tilata joko suoraan lähetyksen luonnin yhteydessä tai vaihtoehtoisesti usealle lähetykselle kerrallaan lähetyslistausnäkymästä valitsemalla ensin kaikki noudolle kuuluvat lähetykset oikean reunan valintaruuduilla, ja painamalla tämän jälkeen Tilaa nouto -painiketta.
Luo lähetyspohja, johon tallennat Sisältö-kenttään (joka löytyy tuotelajin ja lisäpalveluiden alapuolelta) haluamasi tiedon. Voit samalla tallentaa lähetyspohjalle minkä tahansa muun lähetykseen liittyvän tiedon, kuten lähettäjään, vastaanottajaan, maksajaan tai viitteisiin liittyvän tiedon.