Nya Företagsportalen Paketit
Vi har utvecklat den nya och behändiga Företagsportalen Paketit för våra avtalskunder. Företagsportalen Paketit fungerar som en ärendekanal för företagskunder, där kunderna förutom att skapa försändelser och avhämtningsbeställningar bland annat kan kontakta kundtjänsten direkt samt granska och hantera sina företagsspecifika uppgifter.
Ta omedelbart i bruk Företagsportalen Paketit – Kundanslutningen MPaketti stängdes 10.6.2024.
Det är lätt att byta - gör så här:
1. Kontrollera dina kunduppgifter
Börja här. Vid inloggning till Företagsportalen med befintliga användarkoder ska en e-postadress ha sparats i användarens uppgifter.
2. Logga in
Den nya Företagsportalen Paketit är webbläsarbaserad. Du behöver alltså inte installera något separat program för att kunna använda den.
Du kan logga in till Företagsportalen från vilken dator som helst med inloggningskoderna till kundanslutningen MPaketti.
Nästan alla kund- och användarspecifika uppgifter som lagrats i den gamla kundanslutningen MPaketti har överförts till Företagsportalen Paketit.
3. Bekanta dig och använd
De nya Företagsportalen Paketit har samma funktioner som kundanslutningen MPaketti, men den nya portalen är betydligt smidigare och mer intuitiv att använda.
- Förhandsifyllda och sparade försändelsemallar minskar det manuella arbetet vid upprepade försändelser.
- Det är enkelt att kontakta vår kundtjänst. Behandlingen av ditt ärende inleds utan att du behöver uppge uppgifter om ditt företag eller din försändelse, eftersom du kan kontakta oss direkt via sidan där du granskar försändelsen.
- Mindre gissningar, mer rena fakta. Med hjälp av rapporterna i Företagsportalen får du ännu mer information om dina försändelser.
- Exakta prisuppskattningar på basis av inmatade uppgifter om vikt, mått och tjänster.