Matkahuollon pakettiautomaatit
Matkahuollon pakettiautomaatit
Pakettiautomaatit täydentävät ja monipuolistavat Matkahuollon palvelupisteiden verkostoa. Niiden avulla parannetaan palvelua ja vastataan kuluttajien muuttuneeseen kysyntään. Matkahuollon tutkimuksen mukaan kuluttajista lähes 40 prosenttia haluaa mieluummin henkilökohtaista palvelua noutopisteillä, kun taas samansuuruinen noin 40 prosentin joukko haluaa mieluummin asioida pakettiautomaatilla.
Pakettiautomaatit yrityksesi käytössä osana palveluverkostoa
Pakettiautomaatit ovat muiden palveluverkostoon kuuluvien pakettipisteiden tavoin kaikkien asiakkaiden käytössä.
Pakettiautomaateista kuluttaja voi hoitaa pakettien lähetyksiä, noutoja ja verkkokaupasta tilattujen pakettien palautuksia.
Vastaanottaja saa saapumisilmoituksessa avauskoodin, jonka avulla paketin nouto onnistuu helposti.
Pakettiautomaateissa on neljä eri lokerokokoa:
S: k. 104 x l. 402 x s. 576
M: k. 222 x l. 402 x s. 576
L: k. 461 x l. 402 x s. 576
XL: k. 700 x l. 402 x s. 576
Rajoitukset
Paketin ollessa liian suuri automaattiin tai automaatin ollessa täynnä, paketti ohjataan toiseen lähellä olevaan Matkahuollon pakettipisteeseen. Vastaanottaja saa tiedon muutoksesta saapumisilmoituksessa.
Automaatteihin toimitettavien pakettien vastaanottajan tiedoissa oltava joko matkapuhelinnumero tai sähköpostiosoite saapumisilmoitusta varten. Jos pelkkä osoitetieto, paketti ohjautuu toiseen lähellä olevaan Matkahuollon henkilökohtaisesti palvelevaan pakettipisteeseen.
Jos lähetyksessä Bussiennakko, paketti ohjataan toiseen lähellä olevaan Matkahuollon henkilökohtaisesti palvelevaan pakettipisteeseen.
Monipakettilähetystä ei voi lähettää automaattiin.
Lisäaikaa ei voi ostaa lähetyksille, joissa noutopisteenä on pakettiautomaatti.