Hyppää sisältöön
HenkilöilleYrityksillePalvelupisteet
MatkustajatPaketitUsein kysyttyäAsiakaspalveluBlogi
Kirjaudu

Sovelluksella toimivat 24/7 ulkoautomaatit

Uusista ulkoautomaateista voi sekä lähettää että noutaa lähetyksiä vuorokauden ympäri Matkahuollon Paketit-sovellusta käyttämällä. Paketit-sovellus on helppokäyttöinen, ja se ohjeistaa kätevästi koko matkan alusta loppuun. Uutena ominaisuutena näissä ulkoautomaateissa voit nyt valita alemman lokeron toimituksellesi!

Automaatit on sijoitettu asukaskeskittymiin, asuinkiinteistöjen yhteyteen tai välittömään läheisyyteen piha-alueille, jotta pakettihommat olisi entistä helpompi hoitaa kotisi lähettyvillä.

Näin lähetät paketin sovelluksella toimivasta ulkoautomaatista:

  1. Lataa Matkahuollon Paketit-äppi.

  2. Osta paketti sovelluksesta.

  3. Oston jälkeen valitse "Mistä lähetät" -> Etsi lähin palvelupiste

  4. Varaa paketillesi sopivan kokoinen lokero. Lokeron varaus on voimassa 12 tuntia. Jos haluat valita alemman lokeron lähetyksille, mene sovelluksessa kohtaan omat tiedot ja automaattien esteettömyys.

  5. Kirjoita paketin päälle aktivointikoodi (löydät sen sovelluksesta), vastaanottajan nimi sekä puhelinnumero ja lähettäjän nimi.

  6. Mene valitsemasi automaatin luo, avaa Paketit-äppi ja Bluetooth-yhteys.

  7. Valitse äpissä Omat paketit -> Lähetetyt -> kyseisen lähetyksen tiedoista "Avaa lokero".

  8. Jätä paketti lokeroon ja sulje lokeron luukku kunnolla.

Näin noudat paketin sovelluksella toimivasta ulkoautomaatista:

  1. Lataa Matkahuollon Paketit-äppi​.

  2. Mene ilmoitetun automaatin luokse, avaa Paketit-äppi ja Bluetooth-yhteys.

  3. Paina "Avaa lokero". Paketit-äppi pyytää hyväksymään Bluetoothin käytön, valitse "salli".

  4. Sovellus avaa lokeron luukun ja saat ilmoituksen "Lokero avattu".

  5. Muista sulkea lokeron luukku kunnolla.


Lataa Paketit-äppi sovelluskaupastasi:

google-play-downloadapp-store-icon


Eikö lähettäminen tai noutaminen sovelluksella toimivasta automaatista onnistu?

Katso usein kysytyt kysymykset tai ota yhteyttä asiakaspalveluumme.


Usein kysyttyä

Paketin noutaminen

Matkahuollon Paketit-sovellus.

Ei voi. Paketit-äpillä toimivista ulkoautomaateista paketin voi noutaa ainoastaan vastaanottaja itse. Muista palvelupisteistämme (mukaan lukien muut automaatit) paketin voi noutaa noutokoodilla myös joku toinen henkilö.

Suosittelemme aina ensisijaisesti sovelluksen lataamista. Jos sovelluksen lataaminen ei kuitenkaan ole mahdollista, ole tällöin yhteydessä asiakaspalveluun.

Voit vaihtaa saapuvan pakettisi noutopistettä Paketit-sovelluksessa ennen kuin pakettisi on lajiteltu Matkahuollossa. Automaattiin lajiteltavan paketin noutopistettä ei tämän jälkeen ole mahdollista vaihtaa.

Noutoajan pidentäminen on mahdollista vain poikkeustilanteissa, kuten automaatin ollessa epäkunnossa. Ole tällöin yhteydessä asiakaspalveluun.

Jos lokeron avaamiseen tarkoitettua painiketta ei näy, päivitä Paketit-sovellus omassa sovelluskaupassasi.

Jos pakettia ei näy sovelluksessa, syynä on todennäköisesti puutteelliset tai virheellisesti yhteystiedot. Tarkista yhteystietojen oikeellisuus. Paketin yhteystietojen tulee täsmätä Paketit-äpin kirjautumistietojesi kanssa. Pienet virheet, kuten kirjoitusvirheet vastaanottajan puhelinnumerossa tai sähköpostiosoitteessa, voidaan korjata asiakaspalvelussa. Jos tiedot eivät täsmää, ole yhteydessä lähettäjään tietojen korjaamiseksi.

Valitettavasti et voi. Jos tallennat lähetyksen itse, saat pääsyn paketin seurantaan, mutta lisäpalveluiden osto tai luukun avaus ei onnistu. Lähetys ilmestyy omiin paketteihisi automaattisesti silloin kun paketin yhteystiedot täsmäävät Paketit-äpin kirjautumistietoihisi.

Jos lokero ei aukea etkä saa pakettiasi noudettua, ole yhteydessä asiakaspalveluun.

Jos automaatti on epäkunnossa, ole yhteydessä asiakaspalveluun.

Jos lokero on tyhjä, ole yhteydessä asiakaspalveluun.

Jos lokerossa on väärä paketti, ole yhteydessä asiakaspalveluun.

Sovelluksella käytettävät automaatit toimivat ilman verkkovirtaa. Tämän ominaisuuden ansiosta ulkoautomaatit voidaan sijoittaa lähemmäs asutusta, jolloin ne ovat asiakkaidemme käytössä joustavasti 24/7 vuoden jokaisena päivänä.

Äpin lataaminen ja kirjautuminen on helppoa ja nopeaa. Mikäli lähetät tai vastaanotat Matkahuollon paketteja satunnaisestikin, on äpissä tarjolla paljon hyödyllisiä lisäpalveluita perustoimintojen lisäksi. Sovelluksesta löytyy myös chatti, jossa voit keskustella Matkahuollon asiakaspalvelijan kanssa, kun sinulla on kysymyksiä tai ongelmatilanne.

Paketin lähettäminen

Saat avattua luukun Paketit-sovelluksella, kun olet maksanut lähetyksen ennakkoon tai olet tekemässä asiakaspalautusta. Varaa luukku etukäteen sovelluksesta ja varmista, että Bluetooth on päällä.

Paketit-sovelluksessa ei toistaiseksi ole sopimusasiakkaille omaa käyttöliittymää. Näytölliset automaatit ovat normaalisti käytössä.

Jos avasit liian pienen luukun ja paketti ei mahdu lokeroon, ole yhteydessä asiakaspalveluun.

Lokero on varattuna 12 tuntia, minkä jälkeen paketti tulee toimittaa toiseen palvelupisteeseen.

Kun olet tehnyt oston tai aktivoinut palautuksen Paketit-sovelluksessa, avautuu ”Mistä haluat lähettää?” -näkymä. Valitse iBoxen ja tee varaus. Lokeron varaus onnistuu ainoastaan oston tai palautuksen aktivoinnin päätteeksi.

HenkilöilleYrityksille

Matkustajat

BussiaikataulutBussiliput ja matkakortitLataa Reitit ja Liput -sovellusReittiopasHinnat ja alennuksetOhjeet ja ehdot matkustajille

Sosiaalinen media