Hyppää sisältöön
HenkilöilleYrityksillePalvelupisteet
MatkustajatPaketitUsein kysyttyäAsiakaspalvelu
Kirjaudu

Sovelluksella toimivat ulkoautomaatit

Uusista ulkoautomaateista voi sekä lähettää että noutaa lähetyksiä vuorokauden ympäri Matkahuollon Paketit-sovellusta käyttämällä. Paketit-sovellus on helppokäyttöinen, ja se ohjeistaa kätevästi koko matkan alusta loppuun. Uutena ominaisuutena näissä ulkoautomaateissa voit nyt valita alemman lokeron toimituksellesi!

Automaatit on sijoitettu asukaskeskittymiin, asuinkiinteistöjen yhteyteen tai välittömään läheisyyteen piha-alueille, jotta pakettihommat olisi entistä helpompi hoitaa kotisi lähettyvillä.

Näin noudat paketin sovelluksella toimivasta ulkoautomaatista

  1. Lataa Matkahuollon Paketit-äppi etukäteen omasta sovelluskaupastasi​.

  2. Mene ilmoitetun automaatin luokse, avaa Paketit-äppi

  3. Paina "Avaa lokero". Paketit-äppi pyytää hyväksymään Bluetoothin käytön, valitse "salli"

  4. Seuraavaksi Paketit-äppi pyytää luvan tarkan sijainnin jakamisen, valitse "salli".

  5. Sovellus avaa lokeron luukun ja saat ilmoituksen "Lokero avattu".

  6. Muista sulkea lokeron luukku kunnolla.

Jos lokero ei avaudu ja olet automaatin lähellä, tarkista puhelimen asetuksista, että Bluetooth-yhteys ja tarkan sijainnin jakaminen on sallittu.

Näin lähetät paketin sovelluksella toimivasta ulkoautomaatista:

  1. Lataa Matkahuollon Paketit-äppi.

  2. Osta paketti sovelluksesta.

  3. Oston jälkeen valitse "Mistä lähetät" -> Etsi lähin pakettipiste.

  4. Varaa paketillesi sopivan kokoinen lokero. Lokeron varaus on voimassa 12 tuntia. Jos haluat valita alemman lokeron lähetyksille, mene sovelluksessa kohtaan omat tiedot ja automaattien esteettömyys.

  5. Kirjoita paketin päälle aktivointikoodi (löydät sen sovelluksesta), vastaanottajan nimi sekä puhelinnumero ja lähettäjän nimi.

  6. Mene valitsemasi automaatin luo, avaa Paketit-äppi ja Bluetooth-yhteys.

  7. Valitse äpissä Omat paketit -> Lähetetyt -> kyseisen lähetyksen tiedoista "Avaa lokero".

  8. Jätä paketti lokeroon ja sulje lokeron luukku kunnolla.

Lataa Paketit-äppi sovelluskaupastasi

google-play-download

app-store-icon

Löydä ratkaisu usein kysytyistä kysymyksistä

Paketin saapumisesta ilmoitetaan tekstiviestillä lähettäjän ilmoittamaan matkapuhelinnumeroon ja sähköpostiin. Jos sinulla on käytössä Matkahuollon Paketit-äppi, saat ilmoituksen myös sovelluksen kautta. Jos et ole saanut saapumisilmoitusta, voi yhteystiedoissasi olla esim. näpyttelyvirhe. Ole tällöin aina yhteydessä suoraan paketin lähettäjään, joka voi korjata virheen. Mikäli paketti on ehtinyt lähteä palautumaan, on asiasta myös silloin hyvä sopia lähettäjän kanssa.

Lähetystiedoista puuttuu todennäköisesti matkapuhelinnumero ja/tai sähköpostiosoite, joiden avulla tunnistamme, että kyseessä on juuri sinun pakettisi. Varmista mobiilisovelluksen omista tiedoista, että olet antanut sekä matkapuhelinnumerosi että sähköpostiosoitteesi. Mikäli olet antanut molemmat tiedot eikä paketin tietoja vieläkään näy, kannattaa olla yhteydessä paketin lähettäjään, joka voi lisätä puuttuvat tiedot lähetykselle!

Tarvitsetko apua? Autamme mielellämme Chat-asiakaspalvelussa Matkahuolto Paketit -sovelluksessa (ma-pe 8–20, la 10–16) tai pakettipalveluiden neuvontanumerossa p. 0600 11300 (ma – pe 8–21, la 9–17, su 9-17). Puhelun hinta 1,98 € / min / vastattu puhelu + pvm. Jonotuksesta veloitetaan pvm/mpm.

Vastaanottajana voit vaihtaa pakettipistettä joko ennen tai jälkeen kuljetuksen. Kesken kuljetuksen pakettipistettä ei voi muuttaa.

Kun paketin tiedot näkyvät Matkahuolto Paketit-sovelluksessa, ennen kuin se on saapunut Matkahuollon kuljetettavaksi, voit maksutta kerran muuttaa pakettipistettä. Huomioithan, että lopullinen piste voi silti poiketa valitsemastasi, mikäli pakettipiste on täynnä. 

Kun olet saanut saapumisilmoituksen, on sovelluksessa tarjolla mahdollisuus ostaa paketille siirto. Siirto muodostaa uuden lähetystunnuksen, jolla kuljetamme paketin valitsemaasi pisteeseen. Siirto toiseen pisteeseen on ostettavissa henkilökohtaisesti palvelevissa pakettipisteissä oleville paketeille. Pääkaupunkiseudulla myös pakettiautomaatissa oleville paketeille, jolloin siirrämme paketin yhteistyössä Woltin kanssa.

Tarvitsetko apua? Autamme mielellämme pakettipalveluiden neuvontanumerossa p. 0600 11300 (ma – pe 8–21, la 9–17, su 9-17). Puhelun hinta 1,98 € / min / vastattu puhelu + pvm. Jonotuksesta veloitetaan pvm/mpm.

Matkahuollolla on kaksi eri automaattimallia. Mikäli olet saanut noutokoodin, syötä koodi automaatin näytölle ja automaatti avaa sinulle oikean lokeron oven.

Mikäli pakettisi on mennyt sovelluksella toimivaan automaattiin, tarvitset noutoon Matkahuolto Paketit -sovelluksen, jonka voit ladata sovelluskaupastasi! Noutaessasi pakettia sovelluksella toimivasta automaatista, avaa Omat Paketit-valikko ja avaa puhelimesi Bluetooth-yhteys. Salli sovelluksen käyttää Bluetoothia sekä tarkkoja sijaintitietojasi. Voit tarkistaa tämän puhelimesi asetuksista. Mene lähelle automaattia ja varmista, ettei toinen asiakas samaan aikaan asioi automaatilla. Tutustu tarkemmin sovelluksella toimiviin ulkoautomaatteihin.

Tarvitsetko apua? Autamme mielellämme pakettipalveluiden neuvontanumerossa p. 0600 11300 (ma – pe 8–21, la 9–17, su 9-17). Puhelun hinta 1,98 € / min / vastattu puhelu + pvm. Jonotuksesta veloitetaan pvm/mpm.

Tarkistathan, että olet ladannut Matkahuollon Paketit-äppin. Avaa Bluetooth sekä anna lupa sovellukselle käyttää Bluetoothia sekä salli sijaintitiedon tarkka jakaminen. Mene lähelle automaattia ja varmistathan, että muita asiakkaita ei ole lähistöllä. Tarkista puhelimen omista asetuksista, olethan antanut sovellukselle luvan käyttää tarkkaa sijaintitietoa sekä Bluetooth-yhteyttä. Avaa sovellus uudelleen lupien sallimisen jälkeen.

Tarvitsetko apua? Autamme mielellämme Chat-asiakaspalvelussa Matkahuolto Paketit -sovelluksessa (ma-pe 8–20, la 10–16) tai pakettipalveluiden puhelintuessa p. 020 33 6161 (ma-pe 8–16). Puhelun hinta on pvm/mpm.

Lähetystiedoista puuttuu todennäköisesti matkapuhelinnumero ja/tai sähköpostiosoite, joiden avulla tunnistamme, että kyseessä on juuri sinun pakettisi.

Varmista mobiilisovelluksen omista tiedoista, että olet antanut sekä matkapuhelinnumerosi että sähköpostiosoitteesi. Mikäli olet antanut molemmat tiedot eikä paketin tietoja vieläkään näy, kannattaa olla yhteydessä paketin lähettäjään, joka voi lisätä puuttuvat tiedot lähetykselle!

Sulje Matkahuollon Paketit sovellus ja tarkista puhelimesi omat asetukset. Olethan sallinut Matkahuollon sovelluksen käyttää puhelimesi Bluetoothia ja tarkkaa sijaintitiedon jakamista? Salli tiedot ja avaa sovellus uudelleen.

Tarvitsetko apua? Autamme mielellämme Chat-asiakaspalvelussa Matkahuolto Paketit -sovelluksessa (ma-pe 8–20, la 10–16) tai pakettipalveluiden puhelintuessa p. 020 33 6161 (ma-pe 8–16). Puhelun hinta on pvm/mpm.

Voi ei, kuljetuksen aikana on sattunut virhe ja pakettisi on toimitettu mahdollisesti toiseen lokeroon. Otathan viipymättä yhteyttä asiakaspalveluumme, niin lähdemme selvittämään tilannetta!

Tarvitsetko apua? Autamme mielellämme Chat-asiakaspalvelussa Matkahuolto Paketit -sovelluksessa (ma-pe 8–20, la 10–16) tai pakettipalveluiden puhelintuessa p. 020 33 6161 (ma-pe 8–16). Puhelun hinta on pvm/mpm.

Mikäli pakettiautomaatti ei toimi, otathan viipymättä yhteyttä asiakaspalveluumme. Tarkistamme automaatin toimivuuden, sekä kutsumme tarvittaessa huoltohenkilökuntaa korjaamaan automaatin.

Tarvitsetko apua? Autamme mielellämme Chat-asiakaspalvelussa Matkahuolto Paketit -sovelluksessa (ma-pe 8–20, la 10–16) tai pakettipalveluiden puhelintuessa p. 020 33 6161 (ma-pe 8–16). Puhelun hinta on pvm/mpm.

Saat avattua luukun Matkahuollon Paketit-sovelluksella, kun olet maksanut lähetyksen ennakkoon tai olet tekemässä asiakaspalautusta. Varaa lokero etukäteen lähetyksesi tiedoista sekä varmista, että Bluetooth ja sijaintitiedot on päällä. Sinun täytyy myös sallia sovellukselle lupa käyttää Bluetooth yhteyttä sekä tarkkaa sijaintitietoa. Voit tarkistaa sen puhelimesi omista asetuksista.

HenkilöilleYrityksille

Matkustajat

BussiaikataulutBussiliput ja matkakortitLataa Reitit ja Liput -sovellusReittiopasHinnat ja alennuksetOhjeet ja ehdot matkustajille

Sosiaalinen media