Gå till innehållet
PrivateFöretagskunderServiceställen
ResenärerPaketVanliga frågorKundservice
Logga in

Återbetalning för biljetter som inte används på grund av strejken

Du kan ansöka om ersättning genom Routerna och Biljetter-appen för en giltig årskort som förblir oanvänd på grund av en strejk. Ersättning är generellt möjligt för de dagar då det inte var möjligt att göra några resor. Du kan ansöka om ersättning inom en månad efter strejkens slut, och ersättningen betalas till det ursprungliga betalsättet ungefär en månad efter att ansökan har mottagits.

Observera att vi automatiskt återbetalar enkelbiljetter köpta på Matkahuoltos hemsida och applikationen Routes and Tickets, som inte kan användas om flyget har ställts in på grund av strejk. För dessa behöver du inte kontakta oss separat, eftersom vi får information om inställda tjänster direkt från det opererande företaget och återbetalar dina pengar med samma betalningsmetod som du använde för att köpa biljetten.

Uppgifter om biljetten

Fyll i informationen om biljetten som köpts från applikationen Rutter och biljetter nedan.

PrivateFöretagskunder

Resenärer

BusstidtabellerBussbiljetter och resekortetResor och Biljetter appenReseguidenPriser och rabatterAnvisningar och villkor för passagerare

Sociala medier