Kundservice
Pakettjänster
Sköt ärenden på egen hand
Om du vill ångra ditt paketköp, fyll i avbeställningsblanketten
Behöver du hjälp?
Appen Paketit
- Vanliga frågor
- NYHET! Paketchatt må–fr kl. 8–18, lö kl. 10–16
OBS! Vi har stängt 24.–26.12.2022 och 6.1.2023.
Reklamationer och support i webbutiken för paket
- Tfn 020 336 161, må–fr kl. 8–17. Samtalets pris är 0,084 €/min. Pakettjänster för avtalskunder.
Please note that we are exceptionally closed 24.–26.12.2022 and 6.1.2023.
Paketspårning med försändelsekod, mer information om priser, produkter och tjänster
- Tfn 0600 11300, må–fr kl. 8–18 och lö kl. 9–17. Priset för ett besvarat samtal är 1,98 €/min + lna/msa. För köande debiteras lna/msa
OBS! Vi har stängt 25.–26.12.2022, 1.1.2023 och 6.1.2023. Vår kundtjänst är öppen julafton 24.12.2022 kl. 8–12.
Pakettjänster för avtalskunder
Ring eller maila oss
- Tfn 020 710 5024 , må–fr kl. 8–18. Samtalets pris är 0,0835 €/samtal + 0,169 €/min
- sopimusasiakkaat @matkahuolto.fi
OBS! Vi har stängt 26.12.2022 och 6.1.2023.
Chatt
- Chattmå–fr 8–18
OBS! Vi har stängt 26.12.2022 och 6.1.2023.
Kundanslutningen MPaketti
- Du kan bl.a. beställa hämtning av dina försändelser, skicka en ny ankomstavi till din kund och flytta paket till ett annat avhämtningsställe.
Om ditt paket har försvunnit eller gått sönder, lämna in en elektronisk skadeståndsansökan
Passagerartjänster
Sköt ärenden på egen hand
Hämta appen Resor och Biljetter
Anmäl en störning vid köp av webbiljett
Behöver du hjälp?
Appen Resor och Biljetter
- Vanliga frågor under rubriken Anvisningar
- Kundservicemeddelanden må–fr kl. 8–16
OBS! Vi har stängt 26.12.2022 och 6.1.2023.
Busstidtabeller och prisuppgifter om biljetter
- Mer information på webbplatseneller i appen Resor och Biljetter - app
- Tfn 0200 4000, öppet 24/7. Priset för ett besvarat samtal är 1,98 €/min + lna/msa. För köande debiteras lna/msa.
Reklamationer av resor och biljetter
- Tfn 020 331 222, må–fr kl. 8–16. Samtalets pris 0,084 €/min.
- matkapalvelut.palautteet @matkahuolto.fi
OBS! Vi har stängt 26.12.2022 och 6.1.2023.
Hur lyckades vi?
Skicka respons, utvecklingsförslag eller beröm gällande vår verksamhet och våra tjänster.