Gå till innehållet
PrivateFöretagskunderServiceställen
ResenärerPaketVanliga frågorKundservice
Logga in

Tillgänglighet i Matkahuoltos digitala tjänster

På denna sida hittar du tillgänglighetsutlåtandena för Matkahuoltos digitala tjänster.

Tillgänglighet innebär att digitala tjänster och kommunikationer är utformade så att de kan användas av alla. Vi vill säkerställa att så många som möjligt kan använda våra webbplatser och andra digitala tjänster smidigt och jämlikt – även med hjälpmedel som skärmläsare eller tangentbordsnavigering.

Vid utformningen av våra webbtjänster beaktar vi kraven i tillgänglighetsdirektivet samt principerna i WCAG (Web Content Accessibility Guidelines). Vårt mål är att uppfylla minst WCAG 2.1 nivå AA i alla våra centrala digitala tjänster.

Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra tillgängligheten i våra tjänster. Tillgänglighetskrav beaktas alltid i planeringen av nya tjänster och i utvecklingen av befintliga.

Tillgänglighetsutlåtanden

Reseguiden

Matkahuoltos Reseguide-tjänst administreras av Digitransit. Du kan läsa tjänstens tillgänglighetsutlåtande här.

Chat (LeadDesk Widget)

Mauno-chattjänsten från Matkahuolto tillhandahålls av LeadDesk Widget. Du kan läsa tjänstens tillgänglighetsutlåtande här.

Har du upptäckt brister i tillgängligheten i vår tjänst?

Berätta gärna för oss om du märker några tillgänglighetsproblem – vi gör vårt bästa för att åtgärda dem.

Om du upptäcker tillgänglighetsproblem i våra tjänster, vänligen ge oss feedback via formuläret nedan. Vi svarar på din återkoppling inom 14 dagar.

Ge tillgänglighetsrespons

Om du inte är nöjd med svaret du får, eller inte får något svar alls inom två veckor, kan du lämna in ett klagomål till Transport- och kommunikationsverket Traficom, som är tillsynsmyndighet.

På Traficoms webbplats finns detaljerad information om hur du lämnar in ett klagomål och hur ärendet behandlas.

Tillsynsmyndighetens kontaktuppgifter:

Transport- och kommunikationsverket Traficom, Enheten för övervakning av digital tillgänglighet

PrivateFöretagskunder

Resenärer

TidtabellerBiljetterResor och Biljetter-appenDe populäraste rutternaReseguidenKamppiPriser och rabatterAnvisningar och villkor

Sociala medier