Hyppää sisältöön
HenkilöilleYrityksillePalvelupisteet
MatkustajatPaketitUsein kysyttyäAsiakaspalvelu
Kirjaudu

Våra kunder

Flaskhalsar inom transport och kundservice löses med hjälp av lysande samarbetspartner

On24 Sisustus Oy är en webbutik för möbler och inredningsprodukter. Företaget erbjuder ett omfattande utbud av möbler och inredningsprodukter, med hjälp av vilka kunderna kan inreda sina hem och trädgårdar vackert och personligt. Det omfattande produktsortimentet garanterar att varje kund hittar en lämplig produkt i rätt prisklass. Den vänliga kundservicen och den bekväma och snabba leveransen stöder en positiv köpupplevelse. Företagets mål är att öka sin marknadsandel inom möbelhandeln, samtidigt som kundernas behov förblir i centrum.

I valet av samarbetspartner har det varit viktigt för webbutiken att Matkahuolto är en paketleverantör som är högt värderad av sina kunder i Finland samt att Matkahuoltos tjänster är högklassiga och mångsidiga, leveranserna snabba och kundservicen mycket god. Matkahuoltos mångsidighet som tillhandahållare av pakettjänster framhävs när kunderna utöver kurirtjänsten också kan hämta försändelser från distributionsställen och busstationer. Möjligheten till avhämtning är viktig och den används mycket aktivt. Cirka 50 procent av kunderna hämtar sina paket själva.

”Under vårt samarbete med Matkahuolto har vi lärt oss att det är möjligt att leverera försändelser, även möbler 😊, snabbt och effektivt till kunder i hela Finland. Alla flaskhalsar inom det utmanande transport- och kundservicefältet kan lösas med hjälp av lysande samarbetspartner“, konstaterar Taavi Randoja, direktör för leveranskedjan vid webbutiken On24.

Med hjälp av samarbetet har webbutiken kunnat minska andelen försändelser med transportskador, betjäna kunderna snabbare, göra prissättningen tydligare och leveranserna till kunderna allt kostnadseffektivare. Också hanteringen av returneringar har fungerat bra och snabbt tillsammans med Matkahuolto. On24 använder Hämtpaket, Busspaket och Hempaket i sina paketleveranser. Till fördelarna med samarbetet hör också en rimligt prissatt MPS-hantering, eftersom produktsortimentet av möbler omfattar många produkter som innehåller flera paket.

Avon och Matkahuolto har samarbetat redan i över 10 år.

Avon Cosmetics är ett 135-årigt företag inom skönhetsbranschen som tillverkar innovativa och högklassiga skönhetsprodukter. Företaget tillhör samma globala Natura & Co-kosmetikkoncern som The Body Shop.

Matkahuolto har en lång historia tillsammans med Avon Cosmetics. Det välfungerande samarbetet inleddes för nästan 10 år sedan. Avon valde Matkahuolto som samarbetspartner tack vare serviceförmågan och den konkurrenskraftiga prissättningen. Paketen levereras från Vilnius till Matkahuoltos terminal i Finland och därifrån vidare till kunderna med användning av Matkahuoltos olika tjänster. Avon föredrar Hämtpaket och Hempaket i sina leveranser, men också buss- och företagspaket används.

“Det finns inte många andra tjänsteleverantörer som kan uppfylla Avons alla servicekrav. Pålitlighet, snabb leveranstid och landsomfattande service är väsentliga faktorer för Avons framgångar på marknaden i Finland. Matkahuoltos verksamhet växer, vilket stöder ett större nätverk av avhämtningsställen och paketautomater. Och det är vad Avon Cosmetics sökte - Matkahuolto svarar på våra behov”, konstaterade Asta Maciukeviciene, transportchef vid Avon Cosmetics.

Matkahuoltos omfattande serviceutbud och lämpliga prissättning utgör grunden för ett lyckat samarbete

Boomerang Distribution OÜ är ett av Nordens största logistikcenter för webbutiker. Boomerang hanterar över 6 miljoner paketper år. Vi sköter alla moment inom orderuppfyllelse/3PL, lagring, plock & pack och returneringar, vilket inkluderar kundprocessen, bokföring och lagerhantering.

Matkahuolto och Boomerang har samarbetat inom pakettransporter i fem år. Försändelser från webbutiker levereras från logistikcentret i Tallinn till Matkahuolto i Finland via Boomerangs förbindelser. Det är fråga om försändelser till webbutikskunder som opereras av
Boomerang. Beroende på beställningen levererar Matkahuolto försändelserna till
Matkahuoltos nätverk av avhämtningsställen eller direkt till kunden som Hemleverans.

”De flesta av våra kundköp görs av konsumenter och behovet av olika leveranssätt
med snabb och pålitlig service är en nyckelfaktor för att öka försäljningen i
regionen. Paketen är oftast små och lätta, och lätthanterliga för transportören.
Matkahuolto erbjuder ett brett spektrum av tjänster som svarar på våra kunders behov. Prisnivån och den kontinuerliga förbättringen av leveranstiderna och
servicenivån hör till Matkahuoltos styrkor. För närvarande är priset och
servicenivån de största fördelarna för oss.
Vårt samarbete med Matkahuolto fungerar bra och vi ser att nätverket av paketautomater växer stadigt”, sammanfattar Meelis Linke, Commercial Relationship Team Lead hos Boomerang.







HenkilöilleYrityksille

Matkustajat

BussiaikataulutBussiliput ja matkakortitLataa Reitit ja Liput -sovellusReittiopasHinnat ja alennuksetOhjeet ja ehdot matkustajille

Sosiaalinen media