Hyppää sisältöön
HenkilöilleYrityksillePalvelupisteet
MatkustajatPaketitUsein kysyttyäAsiakaspalvelu
Kirjaudu

Outo kaupallinen yhteistyö toi voiton Finnish Comms Awards -kilpailussa

2.12.2021

Finnish Comms Awards -palkinnot jaettiin marraskuussa. Yhdessä tamperelaisen startup-yritys No No Non kanssa tekemämme Ei haukku haavaa tee -kampanja toi meille voiton Liikenne ja logistiikka -sarjassa! ✌️

Voittaneen kampanjan perusidea oli, että pyysimme asiakkaitamme reklamoimaan pakettipalveluihin liittyvistä ongelmista julkisesti ja ilman moderointia nonono.fi-verkkosivustolla.

Jos idea oli jo muutenkin erikoinen, vielä erikoisemmaksi kampanjan teki se, että palkkasimme standup-koomikot Ilari Johanssonin ja Ville Tiihosen roustamaan Matkahuoltoa kampanjassa kerättyjen palautteiden perusteella. Hulvattomia videoita on katsottu eri kanavissa jo yli miljoona kertaa. Suosituin Tiktok-video on saanut jo yli 361 000 katselukertaa, 33 600 tykkäystä ja 142 kommenttia.

Eikä siinäkään vielä kaikki. Kampanjan aikana palkkasimme myös Varustelekan perustajan Valtteri Lindholmin kirjoittamaan pelkkää valitusta Matkahuollon ongelmista. Valtterin kirjoittama juttu oli aika raflaava ja kaiken lisäksi Valtteri julkaisi Matkahuollon kanssa tekemänsä sopimuksen, mikä nosti aika mielenkiintoisia kommentteja Facebookissa. 😀

Finnish ComMs Awards -kilpailun tuomaristo perusteli kampanjan voittoa näin:

”Työn ytimessä on ymmärrys tilaajan perustehtävästä ja asiakastyytyväisyyden merkityksestä tämän liiketoiminnalle ja maineelle. Haasteeseen on tartuttu rohkealla ja reippaalla otteella luottaen tilaajan kykyyn lunastaa asiakaslupauksensa. Samalla on voitu vahvistaa henkilöstön motivaatiota ja ammattiylpeyttä, joka puolestaan heijastuu asiakastyytyväisyyteen. Viestinnän keinovalikoimaa on käytetty luovasti ja herätelty eri sidosryhmiä tunnistamaan tilaajan vahvuudet kilpailutilanteessa. Kilpailijan ongelmista on hyödytty tyylipisteitä menettämättä. Haukku ei tee haavaa – ja rehellisyys maan perii.”

Lue lisää Finnish Comms Awards -kilpailusta ja jos haluat kuulla mitä kampanjasta seurasi, kurkkaa tämä aiempi blogipostaus: “Se mikä meille on ollut tärkeää, ei ehkä ole ollut asiakkaille tärkeää”



HenkilöilleYrityksille

Matkustajat

BussiaikataulutBussiliput ja matkakortitLataa Reitit ja Liput -sovellusReittiopasHinnat ja alennuksetOhjeet ja ehdot matkustajille

Sosiaalinen media