Hyppää sisältöön
HenkilöilleYrityksillePalvelupisteet
MatkustajatPaketitUsein kysyttyäAsiakaspalveluBlogi
Kirjaudu

Eettiset toimintaperiaatteet yhteistyökumppaneille

Matkahuollon toiminnalla on sen suoria vaikutuksia laajempi yhteiskunnallinen merkitys yhdessä sen yhteistyökumppaniverkoston kanssa, esimerkiksi joukkoliikenteessä. Verkostomme kautta yhdistämme eri toimijat toisiinsa ja mahdollistamme palveluiden tarjoamisen valtakunnallisesti. Toimintaamme koskevat lait, säännökset ja ohjeistukset sekä eettiset periaatteemme ohjaavat kaikkea tekemistämme.

Meille on ensiarvoisen tärkeätä tehdä yhteistyötä kumppanien kanssa, jotka jakavat arvopohjamme ja kantavat oman yhteiskuntavastuunsa. Haluamme varmistaa hyvän liiketoimintatavan koko toimitusketjussa ja kehittää toimintaamme yhä vastuullisempaan ja eettisempään suuntaan yhdessä kumppaneidemme kanssa. Vuonna 2022 kokosimme eettiset toimintaperiaatteet matkahuoltolaisille ja seuraavana vuonna julkaisimme yhteiset toimintaperiaatteet myös yhteistyökumppaneillemme.

Eettisten toimintaperiaatteiden tarkoitus on auttaa meitä kaikkia toimimaan eettisesti kestävällä tavalla ja välttämään toimintaa, joka olisi ristiriidassa meitä koskevien säädösten, antamiemme sitoumusten tai meiltä odotetun toiminnan kanssa. Koska yhteistyökumppaniverkostollamme on keskeinen rooli toiminnassamme, pyrimme rakentamaan kumppaneidemme kanssa pitkäaikaisia, molemminpuoliseen luottamukseen perustuvia ja molempia osapuolia hyödyttäviä suhteita.

Eettiset toimintaperiaatteet kumppaneille sisältävät myös ohjeet siitä, miten tulee toimia, mikäli kaikesta huolimatta havaitsemme näiden toimintaperiaatteiden vastaista toimintaa. Uskon vahvasti, että kun työskentelemme yhdessä näiden eettisten toimintaperiaatteiden mukaisesti, tulee yhteistyöstämme entistä vahvempaa.

Mika Husso

Toimitusjohtaja

Tutustu periaatteisiin

Ilmoituskanava

Ilmoituskanava

HenkilöilleYrityksille

Matkustajat

BussiaikataulutBussiliput ja matkakortitLataa Reitit ja Liput -sovellusReittiopasHinnat ja alennuksetOhjeet ja ehdot matkustajille

Sosiaalinen media