Hyppää sisältöön
HenkilöilleYrityksillePalvelupisteet
MatkustajatPaketitUsein kysyttyäAsiakaspalvelu
Kirjaudu

Matkakortilla olevan sarjalipun tilaamisen lippu- ja toimitusehdot

Matkakortin lippuehdot

Matkakortilla olevalla sarjalipulla voi maksaa yhden tai useamman henkilön matkan. Sarjalipulla voi matkustaa sille ostetun kilometrimäärän mukaisia matkoja.

Sarjalipulla voi matkustaa useimmissa busseissa. Sarjalipulla ei voi matkustaa OnniBus MEGA -vuoroilla eikä pääkaupunkiseudun (Espoo, Helsinki, Kauniainen, Vantaa), Tampereen ja Turun paikallisliikenteessä. Varmista ennen lipun ostoa, että käyttämissäsi vuoroissa voi käyttää Matkahuollon lipputuotteita. Sarjalipun kelpoisuuden voi tarkistaa aikatauluhausta.

Matkakortin toimitusehdot

Jos tilaat uuden matkakortin, lähetämme sähköpostiisi maksulinkin kahden arkipäivän kuluessa tilauksesta.

Toimitamme tilaamasi matkakortin maksun jälkeen tilaajan (tai vastaanottajan, jos eri kuin tilaaja) lähimpään Matkahuollon pakettipisteeseen tai pakettiautomaattiin. Saat ilmoituksen tekstiviestitse tai Paketit-sovelluksessa, kun matkakortti on noudettavissa. Lähetys saapuu perille viimeistään kolmen arkipäivän kuluessa sen lähettämisestä. Näet lipun voimassaoloajan matkakortin mukana tulevasta kuitista.

Voit ostaa uuden sarjalipun jo olemassa olevalle matkakortille täyttämällä tilauslomakkeeseen tarvittavat tiedot. Valitse ”Minulla on jo uusi matkakortti” ja täydennä matkakorttisi korttinumero.

Uusi matkakortti näyttää tältä.

Tilauksen tehtyäsi saat kahden arkipäivän kuluessa sähköpostitse maksulinkin. Maksun jälkeen saat kahden arkipäivän kuluessa vahvistuksen tilaamasi lipputuotteen aktivoinnista sekä kuitin.

Asiakkaan tiedot ja tietojen oikeellisuus

Tilauksen yhteydessä asiakkaalta kerätään maksajan ja vastaanottajan tiedot, jotka voivat olla samat. Toimitustiedot tarvitaan, jotta matkakorttilähetys voidaan toimittaa asiakkaalle. Sähköposti ja matkapuhelinnumero tarvitaan mahdollisia yhteydenottoja sekä lähetyksen saapumisilmoitusta varten.

Matkahuolto voi käyttää keräämiään tietoja sähköisten palvelukanavien (kuten verkko- ja mobiilipalvelut) seuranta- ja tilastointipalvelujen kehittämiseksi, markkinointitarkoituksiin ja asioinnin helpottamiseksi.

Tutustu tietosuojaselosteeseemme.

Matkakortin toimittamista varten annettujen yhteystietojen oikeellisuudesta vastaa asiakas. Matkahuolto ei vastaa virheellisistä tiedoista johtuvista häiriöistä tilauksen toimittamisessa.

Peruutus ja hyvitys

Ostos on sitova lipun tilaajan maksettua ostoksensa.

Mikäli asiakkaan matkustaminen estyy johtuen toimimattomasta matkakortista, tulee asiakkaan olla viipymättä yhteydessä Matkahuollon asiakaspalvelukeskukseen. Matkakortin hyvityspyyntö tulee esittää ennen lipputuotteen voimassaoloajan päättymistä.

Kaikki hyvityspyyntöön liittyvät tapaukset arvioidaan tilannekohtaisesti. Kaikista hyvityksistä peritään yhdeksän (9) euron suuruinen käsittelymaksu.

Hyvitysoikeus rajoittuu yksinomaan liikenteeseen liittyviin poikkeuksellisiin tilanteisiin (kuten lakot, vuorojen merkittävä väheneminen tai niiden loppuminen), jotka estävät asiakkaan matkustamisen. Tällaisissa tapauksissa lipputuote voidaan mahdollisesti hyvittää kokonaan tai osittain. Hyvityksen edellytys on, että asiakas ei ole pystynyt käyttämään ostamaansa lipputuotetta liikennehäiriön vuoksi.

HenkilöilleYrityksille

Matkustajat

BussiaikataulutBussiliput ja matkakortitLataa Reitit ja Liput -sovellusReittiopasHinnat ja alennuksetOhjeet ja ehdot matkustajille

Sosiaalinen media