Hyppää sisältöön
HenkilöilleYrityksillePalvelupisteet
MatkustajatPaketitUsein kysyttyäAsiakaspalveluBlogi
Kirjaudu

Noutokoodi korvaa henkilöllisyystodistuksen näyttämisen

2.11.2022

Olemme ottaneet palvelupisteissämme käyttöön noutokoodin, joka korvaa henkilöllisyystodistuksen tai valtakirjan näyttämisen pakettia noudettaessa. Koodi näytetään kassalla, jossa asiakaspalvelija syöttää koodin järjestelmään ja luovuttaa paketin. Jos käytät Paketit-äppiä, klikkaa auki myös noutokoodin yhteydestä löytyvä viivakoodi.

Koodi löytyy saapumisilmoituksesta sekä Paketit-sovelluksesta saapuvan paketin näkymästä. Sen voi välittää myös kätevästi toiselle henkilölle. Koodin ansiosta paketin luovuttaminen käy nopeasti eikä paketin noutajan tarvitse enää todistaa henkilöllisyyttään tai valtakirjaa.

Matkahuolto ottaa noutokoodin käyttöön ensimmäisenä yrityksenä alalla. Muutoksella yhtenäistämme palveluidemme asiakaskokemusta, nopeutamme asiakaspalvelutilanteita, paranname turvallisuusprosesseja sekä vähennämme merkittävästi paperin kulutusta.

Noutokoodi otettiin käyttöön Matkahuollon palvelupisteissä ja R-kioskeissa marraskuun alussa. K-ryhmän palvelupisteissä noutokoodi on otettu käyttöön tammikuussa 2023. Samankaltainen koodi on jo ollut käytössä paketin noudoissa automaateista neljän vuoden ajan.

Henkilökohtaisesti luovutettavissa lähetyksissä henkilöllisyystodistus edelleen tarvitaan.

Ajankohtaista

10.4.2024
Vappu ja helatorstai – tarkista aikataulut
28.3.2024
Vuosittainen päästölaskentamme on valmistunut – Matkahuollon hiilijalanjälki pieneni merkittävästi vuonna 2023
13.3.2024
Pääsiäismuistio ─ tarkista pääsiäisen aikataulut
Kaikki uutiset

Blogi

27.11.2023
Klaus harrastaa käsitöitä ja pohtii jo lahjaideoita: nyt tilataan tarvikkeet, pian lähetetään joululahjoja
26.9.2023Paketit
Verkkokaupan asiakaskokemus on muutakin kuin toimivat nettisivut – varmista ainakin nämä 5 asiaa
HenkilöilleYrityksille

Matkustajat

BussiaikataulutBussiliput ja matkakortitLataa Reitit ja Liput -sovellusReittiopasHinnat ja alennuksetOhjeet ja ehdot matkustajille

Sosiaalinen media