Gå till innehållet
PrivateFöretagskunderServiceställen
PakettjänsterDigitala trafiktjänsterKundserviceWhere is my parcel?
Logga in

Kundreturer för nätbutiker

Vi erbjuder två olika sätt för nätbutikers kundreturer – för att göra returprocessen enkel och smidig för både dig och din kund. Säkerställ kundnöjdhet genom att erbjuda returer som fungerar även utan inloggning.

Två sätt för kundreturer

Adressetikett

Du kan om du vill bifoga en färdigutskriven adressetikett med försändelsen. Din kund kan returnera paketet till vilken som helst av Matkahuoltos serviceställen eller paketautomater (förutom utomhusautomater).

Adressetikettlös retur

Din kund kan göra en retur via Paketit-appen eller Matkahuoltos webbplats utan att logga in. Du kan begränsa returrätten med en tidsgräns kopplad till utlämningen eller erbjuda obegränsad returrätt.

Instructions for different return methods

  • Bifoga en färdigutskriven returadressetikett med försändelsen till mottagaren.

  • Paketet kan returneras till vilket som helst av Matkahuoltos serviceställen eller paketautomater (förutom utomhusautomater).

  • Det enklaste alternativet för den som returnerar.

  • Du kan vid behov ta emot returer till flera olika adresser.

  • Du kan definiera en tidsgräns för returer i Businessportalen under dina företagsuppgifter.

  • Returen kan göras via Paketit-appen eller Matkahuoltos webbplats med hjälp av det ursprungliga försändelse-ID:t – ingen inloggning krävs. Paketet kan returneras till vilket som helst av Matkahuoltos serviceställen eller paketautomater.

  • Du kan erbjuda obegränsad returrätt för dina försändelser. Kom överens om användningen med Matkahuoltos försäljning.

  • Returen kan göras via Paketit-appen eller Matkahuoltos webbplats med hjälp av det ursprungliga försändelse-ID:t – ingen inloggning krävs. Paketet kan returneras till vilket som helst av Matkahuoltos serviceställen eller paketautomater.

  • Med obegränsad returrätt kan paketet också returneras med en företagsspecifik returkod vid Matkahuoltos serviceställen (förutom paketautomater), utan att använda digitala kanaler. I detta fall ser du inte vem som returnerar försändelsen. Kom ihåg att informera dina kunder om din returkod.

  • En aktiveringskod för enskilda försändelser kan hämtas i Businessportalen.

  • Du kan också integrera genereringen av aktiveringskoder i ditt eget system. Aktiveringskoder hämtas via adressetikettgränssnittet.

  • Avsändaren kan lämna in försändelsen med aktiveringskoden vid vilket som helst av Matkahuoltos serviceställen. Observera att inlämning i en utomhusautomat kräver att försändelsen skickas via Paketit-appen.

Ta i bruk redan idag

Är du redan kund?

Du får enkelt tillgång till kundreturer i Paketit Businessportalen utan att behöva kontakta försäljningen eller kundtjänsten.
Logga in i Paketit Businessportalen

Ny kund?

Ta i bruk Finlands bästa paketservice för nätbutiker. Teckna ett avtal online och börja använda tjänsterna direkt.

Gränssnitt

Du kan integrera den adressetikettlösa returlösningen i ditt eget system och generera aktiveringskoden via gränssnittet i ditt system.

PrivateFöretagskunder

Pakettjänster

Bli vår kundTjänster för webbutikerInrikes PakettjänsterUtrikes pakettjänsterLogga in på Företagsportalen Paketit

Sociala medier