ResenärerPaketFöretagskunderServiceställen
Sök
Logga in
Första sidan
Företagskunder
Usein kysyttyä, sopimusasiakkaat

Usein kysyttyä, sopimusasiakkaat

Matkahuollon sopimusasiakkaaksi pääsee ottamalla yhteyttä osoitteeseen myyntipalvelu@matkahuolto.fi.

Kuljetusluoton palvelumaksu on 14.75 €/kk ja se veloitetaan niiltä kuukausilta, kun on laskutettavia tapahtumia.

MPaketti-asiakasliittymä on helppokäyttöinen selainpohjainen järjestelmä, jonka käytöstä emme veloita erikseen.

Valitse Lähellä-paketti, jos asiakkaasi noutaa paketin 1400 noutopisteestämme, ja Jakopaketti tai Kotijakelu, mikäli paketti toivotaan perille toimitettuna. Jos paketti on isompi kuin 200 cm tai 0,5m3, voit lähettää sen Bussipakettina, jonka vastaanottaja voi noutaa Matkahuollon omista tai asiamiesten ylläpitämistä palvelupisteistä. Tarkemmat kuvaukset eri palveluista löytyy verkkosivuiltamme https://www.matkahuolto.fi/yritysasiakkaat/palvelut-sopimusasiakkaille

Lähetystietoihin merkitty nouto ei vielä ole noutotilaus. Tilaa nouto osoitteessa www.matkahuolto.fi/noutotilaus.

MPaketin asiakasliittymässä pääsee muokkaamaan vastaanottajan matkapuhelinnnumeroa sekä sähköpostiosoitetta siihen saakka, kunnes lähetys on noudettu. Tietojen muokkaamisen jälkeen vastaanottajalle lähtee uusi sähköinen saapumisilmoitus.

Osoitetarroja voi ostaa tai tilata omasta Matkahuollostasi tai osoitteesta sähköpostitse yritykset.pakettipalvelut@matkahuolto.fi.

Paketin pisin sivu saa olla enintään 230 cm ja paketin pituus + leveys + korkeus enintään 300 cm. Yli 60 x 60 x 120 cm kokoisista paketeista veloitetaan ISO-lisä. Yhden paketin enimmäispaino on 35 kg.

Jakopaketti ja Kotijakelu ovat molemmat vastaanottajalle perille jaettavia lähetyksiä. Jakopaketti toimitetaan perille vastaanottajan osoitteeseen arkisin klo 8-16 välisenä aikana ilman erillistä ilmoitusta vastaanottajalle. Kotijakelu on palvelu, jossa vastaanottaja voi valita itselleen parhaiten sopivan toimituspäivän sekä ajankohdan. Suosittelemme käyttämään Jakopakettia yrityksille, ja Kotijakelua kuluttajille toimitettavissa lähetyksissä.

Molemmissa tapauksissa paketti voidaan luovuttaa osoitteessa tavatulle henkilölle ilman valtakirjaa.

Voi, lavakuljetuksen voi tilata myös suoraan MPaketin asiakasliittymässä tai Matkahuollon omassa toimipisteessä.

Renkaat pakataan jokainen erikseen muoviin tai rengaspussiin, joita on Matkahuolloissa myytävänä. Jos renkaissa on vanteet, ne täytyy ennen pussiin laittamista suojata teippaamalla vanteen päälle pahvi. Piikkipyörät täytyy pakata kokonaan pahviin.

Sopimusasiakkaanamme voit lähettää Matkahuollon omista toimipisteistä, asiamiespisteistä sekä yrityspalvelupisteistä ja pakettiautomaateista. Lähimmän pisteesi voi tarkistaa palvelupistehausta.

Jokainen lisäpalvelu hinnoitellaan lähetykselle erikseen. Yhdellä lähetyksellä voi olla esim. Painava-lisä sekä Iso-lisä.

Lähetyshinta määräytyy joko tilavuuspainon tai punnitun painon perusteella riippuen siitä kumpi on suurempi. Laskennassa käytetty tilavuusehto on 1 m3 = 250 kg eli esimerkkilähetyksen rahdituspaino lasketaan käyttäen kaavaa (0,38 * 0,40 * 0,32) * 250 kg = 12 kg.

Pienlaskutuslisä veloitetaan laskulla, jonka loppusumma on alle 100 €.

Tilaa nouto lähetyksillesi osoitteessa www.matkahuolto.fi/noutotilaus. Mikäli haluat sopia jatkuvasta noudosta, ota yhteyttä myyntiimme myyntipalvelu@matkahuolto.fi

Ota yhteyttä yritysmyyntiimme tai myyntipalvelu@matkahuolto.fi, ja sovitaan jatkuvasta jakelupalvelusta!

Yrityksesi voi ottaa käyttöön palautuskoodin tai voitte tehdä asiakkaalle valmiin osoitekortin palautuslähetykselle. Osoitekortin voi tehdä mm. MPaketin asiakasliittymässä.

Asiakaspalautus on mahdollista tehdä myös Matkahuollon aktivointikoodilla, joka vaatii sille tuen asiakkaan käyttämästä järjestelmästä (esimerkiksi verkkokauppa-alusta tai ERP). Aktivointikoodi mahdollistaa lähetyksen tarkemman seurannan. Myös valmiin palautusosoitekortin voi muodostaa rajapinnan kautta, eli tällöin asiakkaan järjestelmä muodostaa lähetyksen ja huolehtii tiedon siirrosta Matkahuollon järjestelmään. Pelkkä palautusosoitekortti ei riitä, vaan lähetyksestä pitää olla myös tiedot Matkahuollon järjestelmässä.

Pakettiautomaattiin voi jättää asiakaspalautuksen, jossa on valmis osoitekortti palautusta varten tai asiakkaalla on verkkokauppiaan tuottama aktivointikoodi. Automaatista valitaan ”lähetä” ja ”palautus” automaatista riippuen ja automaatti ohjeistaa näytöllä siitä eteenpäin. Kaikista Matkahuollon käyttämistä automaateista pystyy myös palauttamaan lähetyksiä.

Jos lähetystietoihin tehdään muutoksia, tulee niistä ilmoittaa Matkahuollolle sähköpostilla osoitteeseen yritykset.pakettipalvelut@matkahuolto.fi. Viestissä tulee kertoa lähetystunnus sekä toivottu muutos. Muutoksista veloitetaan hinnaston mukainen palvelumaksu sekä mahdolliset lisälähetyskulut.

MPaketti-asiakasliittymässä voi muuttaa lähetyksen vastaanottajan yhteystietoja siihen saakka, kun lähetys on noudettu. Tietojen muutos aktivoi automaattisesti vastaanottajalle uuden saapumisilmoituksen.

Ota yhteys lähimpään Matkahuoltoon 7 vrk aikana. Vahingonkorvaushakemuksen voit täyttää sivuillamme tästä linkistä. Toimita vahingoittunut lähetys ja sen pakkaus Matkahuoltoon, tai sovi vahingon toteamisesta ja tarkastamisesta Matkahuollon kanssa.

Vastaanotamme mielellämme palautetta palveluistamme ja toiminnastamme. Kehittämme palveluamme jatkuvasti asiakkailtamme saamamme palautteen perusteella. Anna palautetta lomakkeella https://www.matkahuolto.fi/palautelomake. Käsittelemme ja vastaamme jokaiseen palautteeseen joko sähköpostitse tai puhelimitse.

Pakettjänster

Smidig logistik ökar ditt företags försäljning.
Bli avtalskund

Resenärtjänster

Restjänster för städer, kommuner, gemenskaper och företag.

Försäljningens kontaktinformation

Kontaktinformation för paket- och resenärtjänsters försäljning.