Hyppää sisältöön
HenkilöilleYrityksillePalvelupisteet
MatkustajatPaketitUsein kysyttyäAsiakaspalvelu
Kirjaudu

Matkahuolto kehittää palveluitaan Oulun, Rovaniemen ja Lappeenrannan alueella

28.2.2023

Matkahuolto tekee muutoksia palveluissaan Oulun asemalla ja logistiikkaterminaalissa ja Rovaniemen asemalla, joiden toiminnot siirtyvät liikkeen luovutuksilla Oulun Autokuljetus Oy:lle 1.6.2023. Lisäksi Lappeenrannan logistiikkaterminaalin toiminnot siirtyvät liikkeen luovutuksella Sinkko Finland Oy:lle 1.6.2023. Asemilla ja logistiikkaterminaaleissa työskentelevät 55 henkilöä siirtyvät kumppaneiden palvelukseen ns. vanhoina työntekijöinä.

Matkahuollon palvelut säilyvät alueilla ja valtakunnallisina

Oulussa on 54, Rovaniemellä 34 ja Lappeenrannassa 27 laajoin aukioloajoin kaikkina viikonpäivinä palvelevaa Matkahuollon palvelupistettä ja pakettiautomaattia, joista voi noutaa ja lähettää paketteja. Myös alueiden nouto- ja jakelupalvelut säilyvät ja esimerkiksi kotiovelle tilatut paketit toimitetaan kuten tähänkin asti. Valtakunnallisesti pakettiasiakkaita palvelee jo lähes 2 300 palvelupistettä kautta maan.

Matkakorttien myynti asemilla jatkuu 30.6.2023 asti, kunnes nykyiset lipputuotteet on digitalisoitu siten, että asiakas voi ostaa ja hallinnoida kaikkia lippujaan ajasta ja paikasta riippumatta Reitit ja Liput -sovelluksessa ja hakea aikatauluja ja ostaa lippuja Matkahuollon verkkosivuilta.

Taustalla kehittyvät asiakastarpeet ja toiminnan tehostaminen

Muutosten taustalla on toisaalta tarve tarkastella kustannuksia ja tehostaa toimintaa, toisaalta asiakkaidemme muuttuneet tarpeet. Verkko- ja vertaiskauppoja käyttävien kuluttajien osuus on noussut ja digitaalisuudesta on tullut perusedellytys. Pakettien odotetaan saapuvan yön yli, niiden kulkuun halutaan vaikuttaa ja paketit halutaan noutaa läheltä kaikkina vuorokauden aikoina. Samalla suomalaiset suosivat yhä enemmän itsepalvelua. Niin kerta- kuin kausi- ja sarjaliput halutaan hankkia joustavasti verkosta ja sovelluksista silloin, kun itselle parhaiten sopii.

Muutoksen kautta saavutamme joustavan, kustannustehokkaan ja asiakaslähtöisen tuotantomallin, jonka avulla pystymme kehittämään pakettipalveluitamme vastaamaan asiakkaiden nykyisiin ja tuleviin tarpeisiin alueellisesti ja valtakunnallisesti entistä paremmin. Muutosten jälkeen kuluttajia palvelevat nopeat ja luotettavat pakettipalvelut, joita voi hallinnoida sekä verkossa että Paketit-sovelluksessa.

Digitaalisissa kanavissa tarjoamme nyt jo monipuoliset aikataulu- ja lippupalvelut, kuten sovelluksen ehdottamien sopivien lipputuotteiden ostamisen. Vuoden 2023 aikana loputkin paperiset liput digitalisoidaan ja kausi- ja sarjaliput siirtyvät mobiilisovellukseen.

Ajankohtaista

9.10.2024
Katko lippujen ja pakettien ostossa pe 11.10. klo 0.30–01.00
4.10.2024
Päivitimme vastuullisuusohjelmaamme vastaamaan entistä paremmin sidosryhmien odotuksiin ja toimintaympäristön muutoksiin
30.9.2024
Korotamme kotimaan pakettien hintoja 1.10.2024
Kaikki uutiset

Blogi

27.11.2023
Klaus harrastaa käsitöitä ja pohtii jo lahjaideoita: nyt tilataan tarvikkeet, pian lähetetään joululahjoja
26.9.2023Paketit
Verkkokaupan asiakaskokemus on muutakin kuin toimivat nettisivut – varmista ainakin nämä 5 asiaa
HenkilöilleYrityksille

Matkustajat

BussiaikataulutBussiliput ja matkakortitLataa Reitit ja Liput -sovellusReittiopasHinnat ja alennuksetOhjeet ja ehdot matkustajille

Sosiaalinen media