Hyppää sisältöön
HenkilöilleYrityksillePalvelupisteet
MatkustajatPaketitUsein kysyttyäAsiakaspalvelu
Kirjaudu

Matkahuolto kuljettaa paketit posti- ja logistiikka-alan lakonkin aikana

7.11.2019

Maanantaina 11. marraskuuta alkavaksi ilmoitettu posti- ja logistiikka-alan lakko ei vaikuta Matkahuollon toimintaan. Lakon ennakoidaan kuitenkin lisäävän Matkahuollon verkostossa kuljtettavien lähetysten määrää merkittävästi. Olemme varautuneet erityisjärjestelyin, jotta pystymme toimittamaan kaikki paketit mahdollisimman nopeasti. Kuljetuksessa saattaa kuitenkin olla pieniä viiveitä.

Katso tästä yleisimmät kysymykset ja vastaukset:

Kuljettaako Matkahuolto paketteja normaalisti myös posti- ja logistiikka-alan lakon aikana?

Kyllä kuljettaa. Olemme varautuneet erityisjärjestelyin, jotta pystymme toimittamaan kaikki paketit mahdollisimman nopeasti huolimatta siitä, että saamme kuljetettavaksemme merkittävästi tavallista enemmän paketteja. Kuljetusaika saattaa kuitenkin olla hieman tavallista pidempi.

Miten kuluttaja-asiakas voi lähettää paketin?

Helpoin tapa on ostaa kuljetus verkkosivuiltamme. Oston jälkeen saat aktivointikoodin ja voit tuota pakettisi lähetettäväksi Matkahuollon palvelupisteeseen. Sinua lähimmät palvelupisteet löydät helposti palvelupistehausta. Verkosta ostat paketin kuljetuksen edullisesti ja jonottamatta!

Yritykselläni on sopimus Matkahuollon kanssa, mutta vain osa paketeista kulkee Matkahuollon kautta. Voinko tuoda kaikki paketit Matkahuoltoon?

Kyllä, voit tuoda kaikki paketit meille ja kuljetamme ne sopimuksemme mukaisesti. Jos tuot Matkahuoltoon paketteja selvästi enemmän kuin normaalisti, olethan yhteydessä sähköpostilla osoitteeseen poikkeustilaukset@matkahuolto.fi tai omaan Matkahuollon yhteyshenkilöösi ja kerrot viestissä 1) yrityksen nimen 2) yrityksen yhteyshenkilön nimen, puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen, 3) päiväkohtaisen pakettimäärän mahdollisimman tarkalla tasolla (mielellään normaalista poikkeava osuus erikseen ilmoitettuna) ja 4) Matkahuollon palvelupisteen, johon paketit on tarkoitus jättää kuljetettavaksi. Yhteydenotto kannattaa tehdä mahdollisimman ajoissa, jotta voimme varmistaa sujuvat toimitukset.

Yritykselläni ei ole sopimusta Matkahuollon kanssa. Voinko lähettää paketteja Matkahuollon kautta?

Olemme varautuneet tekemään uusia kuljetussopimuksia myös lakon aikana ja voit lähettää pyynnön uudesta sopimuksesta osoitteella myyntipalvelu@matkahuolto.fi. Huomioithan kuitenkin, että asiakasnumeroa ja -liittymää ei välttämättä saada käyttöön heti. Jos paketit vaativat välitöntä kuljettamista, voit ostaa niille kuljetuksen verkkosivuiltamme. Oston jälkeen saat aktivointikoodin ja voit tuota pakettisi lähetettäväksi Matkahuollon palvelupisteeseen.

Ajankohtaista

9.10.2024
Katko lippujen ja pakettien ostossa pe 11.10. klo 0.30–01.00
4.10.2024
Päivitimme vastuullisuusohjelmaamme vastaamaan entistä paremmin sidosryhmien odotuksiin ja toimintaympäristön muutoksiin
30.9.2024
Korotamme kotimaan pakettien hintoja 1.10.2024
Kaikki uutiset

Blogi

27.11.2023
Klaus harrastaa käsitöitä ja pohtii jo lahjaideoita: nyt tilataan tarvikkeet, pian lähetetään joululahjoja
26.9.2023Paketit
Verkkokaupan asiakaskokemus on muutakin kuin toimivat nettisivut – varmista ainakin nämä 5 asiaa
HenkilöilleYrityksille

Matkustajat

BussiaikataulutBussiliput ja matkakortitLataa Reitit ja Liput -sovellusReittiopasHinnat ja alennuksetOhjeet ja ehdot matkustajille

Sosiaalinen media