Hyppää sisältöön
HenkilöilleYrityksillePalvelupisteet
MatkustajatPaketitUsein kysyttyäAsiakaspalveluBlogi
Kirjaudu

Linja-autohenkilökunnan lakko päättyi – Liikenne palautuu maanantaihin mennessä

4.3.2023

Linja-autohenkilökuntaa koskeva lakko on päättynyt 3.3.2023 illalla. Bussiliikenne palautuu normaaliksi sitä mukaa kun liikennöitsijät käynnistävät lakon vuoksi peruttuja vuoroja.

Viikonlopun aikana liikenteessä voi kuitenkin vielä olla poikkeamia seuraavien liikennöitsijöiden vuoroissa: Koiviston Auto Oy, Kuopion Liikenne Oy, Porvoon Liikenne Oy, Helsingin Bussiliikenne Oy, Jyväskylän Liikenne Oy, Koskilinjat Oy/Gold Line, OnniBus.com Oy, Satakunnan Liikenne Oy, Pirkanmaan Tilausliikenne Oy, Länsilinjat Oy, Nobina Oy, Oy Pohjolan Liikenne Ab, Porin Linjat Oy, Savonlinja Oy ja Väinö Paunu Oy.

Ajantasaiset aikataulutiedot Matkahuollon verkkosivuilta

Matkahuollon verkkosivujen aikatauluhaussa ja nettilipunmyynnissä ja Bussiliput-sovelluksessa on ajantasainen tieto ajettavista vuoroista. Aikatauluhakuun lisätään vuoroja myös viikonlopun aikana liikennöitsijöiden ilmoitusten mukaan.

Reitit ja Liput -sovellukseen ja Reittioppaaseen lisätyt vuorot päivittyvät aina seuraavan yön aikana. Reitit ja Liput -sovelluksessa ja Reittioppaassa näkyvien Waltti- ja HSL-liikenteen aikataulutiedot tulevat suoraan toimijoilta, jotka vastaavat mahdollisesti peruutettujen vuorojen poistamisesta ja palauttamisesta järjestelmiin.

Vuoron kulku kannattaa tarkistaa sivuilta ja sovelluksista mahdollisimman lähellä matkustusajankohtaa, koska muutoksia voi tulla liikennöitsijöiltä hyvin lyhyellä varoitusajalla.

Liikennöitsijäkohtaiset tiedot lakon vaikutuksista ja liikenteen palautumisesta voi tarkistaa myös liikennöitsijöiden omilta verkkosivuilta.

Aikatauluhaun löydät täältä.

Hyvitys lakon vuoksi käyttämättä jäävistä lipuista

Hyvitämme automaattisesti lakon vuoksi perutuille vuoroille Matkahuollon verkkosivuilta ja sovelluksista ostetut kertaliput. Sinun ei tarvitse olla asiakaspalveluumme erikseen yhteydessä, sillä saamme tiedon perutuista vuoroista suoraan vuoroa liikennöivältä yritykseltä.

Matkahuollosta ostetuista kausilipuista voi hakea hyvitystä sähköisellä lomakkeella, jos matkustat jonkin alla mainittujen lakon alaisten yritysten busseilla.

Maksamme hyvitykset mahdollisimman pian, viimeistään kuukauden sisällä. Tällä hetkellä käsittelyaika on muutamia arkipäiviä.

Paketit kulkevat normaalisti

Linja-autohenkilökunnan ja kuljetusalan lakko ei vaikuta Matkahuollon pakettipalveluihin. Kuljetamme paketit normaalisti myös lakon aikana.

Lakolla voi kuitenkin olla joitakin vaikutuksia pikapakettien kulkunopeuteen, niiltä osin kuin yhteistyökumppanimme on lakon piirissä.

Matkahuollon palvelupisteet avoinna

Matkahuolto ei ole osapuolena mahdollisessa lakossa. Matkahuollon asemat ja palvelupisteet ovat avoinna normaalisti lakonkin aikana.


Julkaistu 23.2.2023, päivitetty: 28.2.2023 klo 19.30, 1.3.2023 klo 7.30, päivitetty: 3.3.2023 klo 9.00, päivitetty 4.3.2023 klo 9:00

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Tarkasta vuoron kulku sovelluksesta tai verkkosivuilta. Jos vuoro on ilmoitettu peruutettavaksi, vuoro on poistettu aikatauluhausta. Vuoron kulku kannattaa kuitenkin tarkistaa sivuilta ja sovelluksista mahdollisimman lähellä matkustusajankohtaa, koska muutoksia voi tulla liikennöitsijöiltä hyvin lyhyellä varoitusajalla.

Hyvitämme Nettiliput asiakkaalle automaattisesti niiden vuorojen osalta, joiden peruutuksista vuoron liikennöitsijä on ilmoittanut. Sinun ei tarvitse olla asiakaspalveluumme erikseen yhteydessä, sillä saamme tiedon perutuista vuoroista suoraan vuoroa liikennöivältä yritykseltä.

Hyvitykset pyritään käsittelemään mahdollisimman nopeasti, mutta huomioithan, että lakosta johtuen hyvityksissä voi olla viiveitä tavallisiin käsittelyaikoihin verrattuna.

Hyvitämme Reitit ja Liput -sovelluksesta ostetut liput automaattisesti niiden vuorojen osalta, joiden peruutuksista vuoron liikennöitsijä on ilmoittanut. Sinun ei tarvitse olla asiakaspalveluumme erikseen yhteydessä, sillä saamme tiedon perutuista vuoroista suoraan vuoroa liikennöivältä yritykseltä.

Jos matkustusajankohta osuu lakon ajalle ja vuorosi on peruttu, voit hakea hyvitystä toimipisteestä, josta olet lipun ostanut. Tarvitset hyvitystä haettaessa mukaan hyvitettävän matkalipun. Matkalippujen hyvitykset maksetaan tilille, joten huomioithan, että tilinumerosi tarvitaan hyvityksen maksamiseksi.

Matkahuollosta ostetuista kausi- ja sarjalipuista voi tapauskohtaisesti hakea hyvitystä sähköisellä lomakkeella.


Ajankohtaista

19.2.2024
Erilaisia huijausviestejä liikkeellä
12.2.2024
14.-15.2.2.2024 järjestettävä lakko ei vaikuta pakettien kulkuun – linja-autoliikenteessä voi esiintyä useita poikkeuksia
5.2.2024
Tarjoamme tuotannon henkilöstöllemme kestävät ja ympäristöstandardoidut työvaatteet osana vastuullisuustyötämme
Kaikki uutiset

Blogi

27.11.2023
Klaus harrastaa käsitöitä ja pohtii jo lahjaideoita: nyt tilataan tarvikkeet, pian lähetetään joululahjoja
26.9.2023Paketit
Verkkokaupan asiakaskokemus on muutakin kuin toimivat nettisivut – varmista ainakin nämä 5 asiaa