Seuraa pakettisi matkaa
Valitse alta pulmaasi lähinnä oleva kysymys. Mikäli et saa apua vastauksesta, ohjaamme sinut eteenpäin asiakaspalveluumme.
Usein kysyttyä paketin matkasta
Tämä tarkoittaa, että paketti on vielä lähettäjällä tai matkalla lähettäjältä Matkahuollolle. Tässä välissä voi olla useampi kuljetuskumppani, erityisesti jos kyseessä on ulkomailta Suomeen tuleva paketti. Kotimaan paketit saapuvat käsittelyymme yleensä viimeistään parin päivän sisällä, ulkomaan paketeissa voi mennä reilu viikko.
Odotathan kärsivällisesti paketin saapumista. Mikäli seuranta ei odotuksesta huolimatta päivity, otathan yhteyttä paketin lähettäjään.
Valtaosa paketeista on perillä lähettämistä seuraavana päivänä, mutta joskus matkaan voi mennä hieman pidempään.
On normaalia, että paketin seuranta saattaa hetkellisesti pysähtyä esimerkiksi paketin odottaessa kuljetusta.
Kaikki pakettimme ovat perillä enintään kolmen arkipäivän kuluessa siitä, kun olemme saaneet paketin kuljetettavaksemme. Ilmoitamme vastaanottajalle tekstiviestillä, sähköpostilla tai Matkahuollon Paketit-sovelluksella, kun paketti on noudettavissa.
Odotathan kärsivällisesti paketin saapumista.
Paketti on lähtenyt terminaalilta kohti pakettipistettä. Kuljettajalla on kyydissään useamman noutopisteen paketit eikä hän välttämättä ensimmäisenä poikkea lähetyksesi noutopisteessä. Siksi tieto siitä, että paketti on noudettavissa, ei välttämättä päivity seurantaan ihan heti.
Paketteja on tällä hetkellä liikkeellä runsaasti, joten paketti ei välttämättä ehdi noudettavaksi samana päivänä.
Ilmoitamme vastaanottajalle tekstiviestillä, sähköpostilla tai Matkahuollon Paketit-sovelluksella heti kun paketti on noudettavissa.
Odotathan kärsivällisesti paketin saapumista.
Tarvitsetko apua? Autamme mielellämme Chat-asiakaspalvelussa Matkahuolto Paketit -sovelluksessa (ma-pe 8–20, la 10–16).
Arvioitu saapumispäivä on vain arvio, joka saattaa muuttua matkan aikana. Paketti saattaa odottaa seuraavaa kuljetusta tai matkalla on yllättäviä viivästyksiä esim. huonon sään vuoksi. Ei kuitenkaan huolta, arviosta huolimatta kaikki pakettimme ovat perillä enintään kolmen arkipäivän kuluessa siitä, kun olemme saaneet paketin kuljetettavaksemme.
Ilmoitamme vastaanottajalle tekstiviestillä, sähköpostilla tai Matkahuollon Paketit-sovelluksella, kun paketti on noudettavissa.
Odotathan kärsivällisesti paketin saapumista.
Paketin noutaminen kesken matkan ei ole mahdollista. Odotathan kärsivällisesti saapumisilmoitusta, jotta tiedät, kun pakettisi on valmis noudettavaksi. Ilmoitamme heti kun voit noutaa pakettisi.
Vastaanottajana voit vaihtaa pakettipistettä joko ennen kuljetusta, tai kun paketti on perillä alkuperäisessä pakettipisteessä. Kesken kuljetuksen pakettipistettä ei voi muuttaa.
Kun paketin tiedot näkyvät Matkahuolto Paketit-sovelluksessa, ennen kuin se on saapunut Matkahuollon kuljetettavaksi, voit maksutta kerran muuttaa pakettipistettä. Huomioithan, että lopullinen piste voi silti poiketa valitsemastasi, mikäli pakettipiste on täynnä.
Kun olet saanut saapumisilmoituksen, on sovelluksessa tarjolla mahdollisuus ostaa paketille siirto. Siirto muodostaa uuden lähetystunnuksen, jolla kuljetamme paketin valitsemaasi pisteeseen. Siirto toiseen pisteeseen on ostettavissa henkilökohtaisesti palvelevissa pakettipisteissä oleville paketeille. Pääkaupunkiseudulla myös pakettiautomaatissa oleville paketeille, jolloin siirrämme paketin yhteistyössä Woltin kanssa.
Tarvitsetko apua? Autamme mielellämme Chat-asiakaspalvelussa Matkahuolto Paketit -sovelluksessa (ma-pe 8–20, la 10–16) tai pakettipalveluiden neuvontanumerossa p. 0600 11300 (ma – pe 8–18). Puhelun hinta 1,98 € / min / vastattu puhelu + pvm. Jonotuksesta veloitetaan pvm/mpm.
Valitse palautuvalle paketille Matkahuolto Paketit-sovelluksessa tai tekstiviestissä olevasta linkistä mitä haluat tehdä paketille. Jos haluat paketin takaisin itsellesi, maksa palautuskulut etukäteen ja valitse mistä noutopisteestä haluat hakea paketin takaisin.
Voit varmistua maksulinkin aitoudesta helposti laittamalla lähetystunnuksen paketin seurantaan joko verkkosivuillamme tai Paketit-sovelluksessa.
Jos et jostain syystä halua pakettia takaisin, voit antaa meille luvan sen kierrättämiselle. Se on maksutonta.
Palautuksen maksulinkki on voimassa 7vrk, mikäli emme ole saaneet päätöstä sen kuluessa, paketti ohjataan kierrätettäväksi.
Paketin matka on hetkellisesti jouduttu pysäyttämään tarkistaaksemme tai korjataksemme pakkausta. Myös paketin lähetystiedoissa, eli esimerkiksi osoitteessa on voinut ollut jotain epäselvää, joka on vaatinut tarkistuksen. Paketin jatkaessa matkaansa, seuranta päivittyy.
Mikäli paketin kulkua ei voida jatkaa Matkahuolto ottaa yhteyttä paketin lähettäjään lisäselvitystä varten.
Odotathan kärsivällisesti paketin saapumista. Ilmoitamme vastaanottajalle tekstiviestillä, sähköpostilla tai Matkahuollon Paketit-sovelluksella, kun paketti on noudettavissa.
Tarvitsetko apua? Autamme mielellämme Chat-asiakaspalvelussa Matkahuolto Paketit -sovelluksessa (ma-pe 8–20, la 10–16).
Matkahuolto ja Fedex tekevät yhteistyötä! Matkahuolto toimittaa paketin perille lähetyksessä ilmoitettuun osoitteeseen arkena 8-16 välillä, ilman ennakkoilmoitusta. Mikäli emme tavoittaneet sinua, sovithan yhdessä Fedexin kanssa toimitustavasta.
Olethan tarvittaessa yhteydessä Fedexin asiakaspalveluun.
Etkö löytänyt vastausta? Autamme mielellämme pakettipalveluiden neuvontanumerossa p. 0600 11300 (ma – pe 8–18). Puhelun hinta 1,98 € / min / vastattu puhelu + pvm. Jonotuksesta veloitetaan pvm/mpm.
Hallitse kaikki pakettisi samassa äpissä!