Skip to content
Matkahuolto
PrivateCorporate customersService points
PassengersParcelsFrequently asked questionsCustomer service
Log in

”Eli kerjäämme verta nenästä?”

17.11.2020

Matkahuolto pyytää asiakkailtaan julkista kritiikkiä. Kun myyntijohtaja Juha-Pekka Pirvola kuuli ”Ei haukku haavaa tee”-kampanjasta, hän esitti otsikossa mainitun kysymyksen.

Mistä on kyse?

Matkahuolto kutsuu henkilö- ja yritysasiakkaansa raportoimaan pakettipalveluihin liittyvistä ongelmista kaunistelemattomasti ja rehellisesti – ja julkisesti.

Miksi?

Nyt on yhdestoista hetki. Kun verkkokauppajätti Amazon saapuu Suomeen, on suomalaisten verkkokauppojen pystyttävä tarjoamaan yhä parempaa palvelua. Amazon tunnetaan nopeista toimituksistaan ja hyvästä asiakaspalvelusta. Jos suomalaiset verkkokaupat haluavat pärjätä kiristyvässä kilpailussa, on meidän syytä reagoida ja laittaa omat palvelumme kuntoon, toteaa pakettipalveluiden johtaja Kati Nevalainen.

Miten?

–Toteutamme kampanjan yhdessä tamperelaisen No No No -startup-yrityksen kanssa. Asiakkaat voivat raportoida ongelmia julkisesti nonono.fi-verkkosivustolla, toteaa Nevalainen. –Me emme itse voi kontrolloida julki tulevia palautteita. Voimme vain seurata niitä ja parantaa toimintaamme niiden perusteella, jatkaa Nevalainen.

–Ylin johto osallistuu keskusteluun ruohonjuuritasolla, toteaa toimitusjohtaja Janne Jakola. Kampanjan tuloksista julkaistaan yhteenvetoraportti, mutta jo kampanjan aikana Matkahuollon blogista tulee löytymään Suomessa täysin ennen näkemätöntä sisältöä.

Lisätietoja

Lue kampanjaa taustoittava blogipostaus ennakkoon tästä. Anna kritiikkiä pakettipalveluista osoitteessa nonono.fi. Kampanja-aika on 17.11.–13.12.2020.

Ajankohtaista

10.5.2021
Helatorstain muistio: Tarkista bussiaikataulut ja osta liput etukäteen
28.4.2021
Häiriö pakettien lähettämisessä ja noutamisessa K-kaupoissa korjattu
26.4.2021
Matkahuollon pakettimäärät voimakkaassa kasvussa – Avaa modernin lajitteluterminaalin Vantaalle 
Kaikki uutiset →

Blogi

Pienennä jätevuortasi kierrättämällä

#vastuullisuus

“Se mikä meille on ollut tärkeää, ei ehkä ole ollut asiakkaille tärkeää”

PrivateCorporate customers

Passengers

TimetablesBus tickets and travel cardsRoutes and Tickets mobile appJourney PlannerPrices and discountsInstructions and terms of use for passengers

Social media

Matkahuolto
Paremmin perillä