Hyppää sisältöön
Matkahuolto
HenkilöilleYrityksillePalvelupisteet
MatkustajatPaketitUsein kysyttyäAsiakaspalveluBlogi
Kirjaudu

Matkahuolto herättää kuluttajissa eniten iloa, ylpeyttä ja positiivisia tuntemuksia verrattuna kilpailijoihinsa

19.8.2020

Tuoreessa tutkimuksessa arvioitiin suomalaisten kuluttajien suhdetta logistiikka-alan brändeihin. Tutkittavia brändejä olivat Matkahuollon lisäksi Posti, PostNord, DB Schenker, DHL, FedEx, UPS ja Budbee. Tunteiden vaikutuksia käyttäytymiseen ennakoitiin tieteellisen brändimatriisin avulla sekä yksittäisten brändien että koko toimialan tasolla.

Tutkimuksen positiivisimmaksi brändiksi nousi Matkahuolto. Kaikista tutkimukseen osallistuneista brändeistä useimmiten Matkahuoltoon yhdistetyt tunteet olivat ilo, ylpeys, mielihyvä ja tyytyväisyys.

”Yli 90 prosenttia suomalaisista kuluttajista kokee Matkahuollon positiivisena vaihtoehtona pakettien toimittamiselle, ja meillä on tutkitusti tyytyväisimmät asiakkaat. Tyytyväisyys näkyy myös asiakkaiden käyttäytymisessä, sillä Matkahuollon markkinaosuus kasvoi viime vuonna ja kasvu on jatkunut vahvana myös tänä vuonna. Olemme iloisia, että pitkäjänteinen työmme palvelun laadun ja asiakaskokemuksen kehittämiseksi tuottaa tulosta. Panostamme jatkuvaan kehittämiseen tulevaisuudessakin”, Matkahuollon pakettipalvelujen johtaja Kati Nevalainen sanoo.

Tutkimuksen toteuttivat Postin aloitteesta suomalainen NayaDaya Oy ja Asiakkuusmarkkinointiliitto (ASML) yhteistyössä markkinatutkimusyhtiö Norstatin kanssa. Kyselyyn osallistui tuhat suomalaista, jotka olivat ostaneet tavaroita verkkokaupoista viimeisen kolmen kuukauden aikana. Vastausdata kerättiin kesäkuussa 2020.

Lisätietoja tutkimuksesta ja tulokset osoitteesta https://www.nayadaya.com/post/how-logistics-brands-influence-consumers-in-the-era-of-corona-and-growing-e-commerce

Ajankohtaista

25.11.2022
Matkahuolto kehittää palveluitaan Itä-Suomen alueella
23.11.2022
Matkahuollon kausi- ja sarjaliput muuttavat puhelimeen – Yhtiö siirtyy kokonaan digitaalisiin lippuihin vuoden 2023 aikana
14.11.2022
Rekisteröitymispalvelussa olleet häiriöt on korjattu
Kaikki uutiset →

Blogi

HenkilöilleYrityksille

Matkustajat

BussiaikataulutBussiliput ja matkakortitLataa sovellus ja osta liputReittiopasHinnat ja alennuksetOhjeet ja ehdot matkustajille

Sosiaalinen media

Matkahuolto
Paremmin perillä