Kuljetusvahinko-ohje kuluttajille
Ilmoita vahingosta viipymättä tavaran myyjälle tai lähettäjälle myös siinä tapauksessa, että lähetys on viivästynyt tai kadonnut. Tarkista tarvittaessa myös second-hand-sovellusten toimintaohjeet kuljetusvahinkotapauksissa.
Kotimaisten ja ulkomaisten verkkokauppatilausten osalta tee reklamaatio kuljetusvahingosta tavaran myyjälle. Kuluttajansuojalain mukaan vastuu lähetyksestä kuljetuksen aikana on tavaran myyjällä ja siten myyjä vastaa vahingonkorvauksen hakemisesta.
Mikäli kyse on ollut kuluttajien välisestä lähetyksestä, tulee lähettäjän olla ensisijainen korvauksenhakija. Linkki korvaushakemukseen löytyy tämän sivun alaosasta. Ennen korvaushakemuksen täyttämistä pyydämme tutustumaan huolellisesti alla oleviin ohjeisiin ja lisätietoihin.
Valokuvaa vahingoittunut tavara, tavaran pakkaus ja pakkausmateriaalit (valokuvausohjeet jäljempänä). Älä hävitä tavaraa, lähetyksen pakkausta tai pakkausmateriaaleja, ennen kuin Matkahuolto on todennut vahingon tai antanut siihen luvan.
Seuraa pakettia
Sarjapaketti