Efter din resa
Mer information om anvisningar och villkor: Anvisningar och villkor för passagerare
Anvisningar för att avboka din biljett hittar du här: Avboka en webbiljett
Problem med biljettköpet? Anmäl det via blankett för nätbiljettstörningar.
Via blanketten kan du skicka oss utvecklingsförslag eller beröm som gäller vår verksamhet och våra tjänster. Vi drar nytta av kundrespons i vår serviceutveckling och förmedlar tack till rätt personer.
Här hittar du vanliga frågor efter resan
Kontakta Matkahuoltos kundtjänst, tfn 020 331 222 (mån-fre kl. 8-16). Samtalets pris är lna/msa. Du kan också kontakta oss per e-post på adressen matkapalvelut.palautteet(at)matkahuolto.fi. Om du vill kan du också direkt kontakta bussbolaget som trafikerar turen.
En del av bussbolagen levererar hittegods till hittegodsbyråer, medan andra förvarar hittegods vid sin egen depå. Bussbolagen som trafikerar turerna berättar ofta på sina webbplatser vart hittegods som hittas på bussen förs.
Buss bolagena bestämmer om tidtabeller och rutter för turer som körs marknadsbaserade. Det finns också turer som är arrangerad av behöriga myndigheter (Närings, trafik och miljöcentralen, kommuner och kommunalförbunder), och som körs av buss bolagena.
Önskemål kan skickas till Matkahuolto, som förmedlar dem till rätt bussbolag. Du kan ge respons per telefon på numret 020 331 222 (mån-fre kl. 8-16). Samtalets pris är 8,4 cent/min. Du kan också skicka respons per e-post till adressen matkapalvelut.palautteet(at)matkahuolto.fi.
Varje bussbolag planerar självt sina tidtabeller. Önskemål om tidtabeller, liksom övrig respons om bussbolaget, kan också riktas direkt till bussbolaget i fråga.
Tackmeddelanden kan skickas till Matkahuolto, som förmedlar dem till rätt bussbolag. Du kan ge respons per telefon på numret 020 331 222 (mån-fre kl. 8-16). Samtalets pris är 8,4 cent/min. Du kan också skicka respons per e-post till adressen matkapalvelut.palautteet(at)matkahuolto.fi. Du kan också rikta ditt tack direkt till det bussbolag som trafikerar turen.
Vi hjälper dig gärna via chattjänsten i appen Resor och Biljetter (mån–fre kl. 8–16) eller genom kundtjänst för passagerare på 020 331 222 (mån–fre kl. 8–16). Samtalskostnad: lokalnäts- eller mobilnätsavgift.
Biljetter och tidtabeller – allt i en app!
Hur lyckades vi?