Gå till innehållet
PrivateFöretagskunderServiceställen
ResenärerPaketVanliga frågorKundservice
Logga in

Efter din resa

Mer information om anvisningar och villkor: Anvisningar och villkor för passagerare

Anvisningar för att avboka din biljett hittar du här: Avboka en webbiljett

Problem med biljettköpet? Anmäl det via blankett för nätbiljettstörningar.

Via blanketten kan du skicka oss utvecklingsförslag eller beröm som gäller vår verksamhet och våra tjänster. Vi drar nytta av kundrespons i vår serviceutveckling och förmedlar tack till rätt personer.

Ge feedback blanketten

Här hittar du vanliga frågor efter resan

Kontakta operatören i fall du önskar få realtid informaion om var bussen du väntar på är. Du hittar kontaktuppgifter i vår webbutik.

Om du vill ansöka om ersättning för en biljett du har köpt kan du skicka in en ansökan med kvitton via feedbackförmuläret. För mer information, ring vårt servicenummer 020 331 222. Vi är tillgängliga mån–fre kl. 8 – 16. Samtalet debiteras som lokalnäts- eller mobiltelefonavgifter.

Om du inte har köpt en biljett från Matkahuolto och vill ansöka om ersättning, vänligen kontakta operatören direkt.

En del av bussbolagen levererar hittegods till hittegodsbyråer, medan andra förvarar hittegods vid sin egen depå. Bussbolagen som trafikerar turerna berättar ofta på sina webbplatser vart hittegods som hittas på bussen förs.

Buss bolagena bestämmer om tidtabeller och rutter för turer som körs marknadsbaserade. Det finns också turer som är arrangerad av behöriga myndigheter (Närings, trafik och miljöcentralen, kommuner och kommunalförbunder), och som körs av buss bolagena.

Varje bussbolag planerar självt sina tidtabeller. Önskemål om tidtabeller och annan respons om bussbolaget kan riktas direkt till bussbolaget i fråga.

Feedback gällande operatörens service eller förare kan skickas direkt till bussbolaget. Du kan också ge feedback till Matkahuolto, i vilket fall vi vidarebefordrar dina kommentarer till bussbolaget.

Vi hjälper dig gärna via chattjänsten i appen Resor och Biljetter (mån–fre kl. 8–16) eller genom kundtjänst för passagerare på 020 331 222 (mån–fre kl. 8–16). Samtalskostnad: lokalnäts- eller mobilnätsavgift.

Biljetter och tidtabeller – allt i en app!

Med Matkahuoltos Resor och biljetter -appen hittar du biljetter från avreseplats till slutmål – hela vägen fram.
Hämta appen

Hur lyckades vi?

Ge oss feedback, förbättringsförslag eller beröm om vår verksamhet och våra tjänster.
PrivateFöretagskunder

Resenärer

TidtabellerBiljetterResor och Biljetter-appenDe populäraste rutternaReseguidenKamppiTurismAnvisningar och villkor

Sociala medier