Sköt ärenden på egen hand
Kontrollera var ditt paket finns: Spåra paket
Köp paket: I appen Paketit eller i webbutiken
Ångra köp från Matkahuoltos webbutik inom 14 dygn: Ångra paketköp
Hitta närmaste serviceställe eller automat: Sökning av serviceställe
Hitta ett svar på din fråga: Vanliga frågor
Fråga chatboten Mauno. Du hittar Mauno nere vid den högra kanten!
Hittade du ännu ingen lösning? Kontakta oss.
Hämta Matkahuoltos app Paketit och chatta med oss
- I appen kan du bl.a. styra ett kommande paket till ett annat ställe, köpa hemleverans av paket eller förlänga förvaringstiden.
- Kundservicechatt i appen må-fr 8–20, lö 10–16
Ring oss
Rådgivning om pakettjänster
- tfn 0600 11300
- Vi svarar må-fr 8–18, lö 9–17
- Samtalets pris 1,98 €/min/besvarat samtal + lna. För köande debiteras lna/msa.
Respons och reklamationer om pakettjänster
- p. 020 33 6161
- Vi svarar må-fr 8–17
- Samtalets pris är lna/msa
Om ditt ärende gäller försändelsens förlopp ska du i förväg ta fram försändelsekoden för att påskynda ärendet.
Är du avtalskund?
Här hittar du kundservicekanalerna för avtalskunder.
Hur lyckades vi?
Ge respons med den här blanketten.